Ciąg dalszy rewolucji rowerowej w Rybniku
Wszystko zaczęło się od kontrapasu na ul. Rybnickiego. Wkrótce rowerzyści i piesi doczekają się też przejścia pod mostem na ul. Kotucza wzdłuż koryta rzeki Nacyny. W ten sposób powstanie ważna arteria.
Ze Śródmieścia będzie można dojechać nad Zalew Rybnicki, ale też, odbijając nieco wcześniej w kierunku rzeki Rudy, w okolice kąpieliska Ruda. Kolejnym sporym przedsięwzięciem będzie budowa dróg rowerowych wzdłuż głównych ulic wylotowych Rybnika.
Ogłoszono już przetarg na projekt takiej modernizacji ul. Mikołowskiej, ale także ul. Góreckiego (obwodnica łącząca osiedle Nowiny z Orzepowicami) i ul. Wielopolskiej (łączącej Wielopole z Paruszowcem). Docelowo osobne drogi dla cyklistów mają też powstać przy ulicach: Raciborskiej, Żorskiej, Gliwickiej i Wodzisławskiej.
Wszystkie te modernizacje maj być wsparte przez Unię Europejską, która w obecnej perspektywie finansowej dotuje tworzenie infrastruktury rowerowej w krajach członkowskich.