Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Czas na Twoją Miejscowość: „Nadchodzi Błękit”

Facebook Twitter

Miasto chce walczyć ze smogiem pokazując mieszkańcom, że wymiana starego pieca węglowego na nowy bądź inne alternatywne źródła ogrzewania jest opłacalna. Na billboardach pojawiły się twarze kilku rybniczan i informacje ile zaoszczędzili na takich operacjach.

Kiedy w Rybniku nadejdzie wreszcie błękit? Mówi prezydent Rybnika, Piotr Kuczera:

Efekty zmiany systemów ogrzewania w domach konkretnych mieszkańców Rybnika i ich twarze znajdziemy na bilbordach. Czy oni sami osobiście będą też przekonywać do rezygnacji ze starych pieców?

Które z ogólnopolskich rozwiązań mających pomóc zlikwidować smog, w kontekście Rybnika są najbardziej oczekiwane?

Jedną z możliwości alternatywnego ogrzewania budynków jest sieć ciepłownicza, jeszcze nie wszystkie placówki oświatowe w Rybniku są do niej podłączone. Czeka na przykład gimnazjum w Rybniku…

A jak ogrzewa swój dom prezydent Rybnika?

Teraz głos oddajemy mieszkańcom Rybnika, których twarze zobaczyć możecie na bilbordach. Wśród nich jest mieszkanka dzielnicy Meksyk, ulicy Chwałowickiej, Maria Jóźwiak. Rozmawialiśmy z panią Marią i jej mężem Zenonem:

Wymiana starego pieca węglowego, na nowoczesny w przypadku państwa Jóźwiak, jak słyszeliście, opłacała się. Co to konkretnie oznacza, ile udaje się im zaoszczędzić na ogrzewaniu domu?

Piec węglowy na ciepłociąg zamienił kolejny rybniczanin, znany przed laty kolarz, zwycięzca w latach 60. wyścigu Tour de Pologne, później przedsiębiorca, Józef Gawliczek. Mieszkaniec ulicy Łokietka w dzielnicy Śródmieście, także jest jedną z twarzy kampanii „Nadchodzi Błękit”. Musimy walczyć o czyste powietrze w Rybniku – mówi:

Ogrzewanie domu ciepłem z ciepłociągu to same plusy – dodaje Józef Gawliczek:

Kolejną twarzą kampanii Nadchodzi Błękit jest mieszkaniec ulicy Moniuszki w dzielnicy Maroko-Nowiny, Marian Kolenda:

Edukacja, dotacja i kara – takie są działania miasta w temacie likwidacji smogu mówił dziś na naszej antenie prezydent Rybnika, Piotr Kuczera. Kampania ma edukować mieszkańców, wskazywać im korzyści płynące z wymiany starych pieców węglowych na nowoczesne bądź wskazywać inne rozwiązania. Ważny jest także element kary. O kontrole tego co mieszkańcy spalają w piecach dba rybnicka Straż Miejska. Mówi jej rzecznik, Dawid Błatoń:

Dodajmy, że kontrole ekopatrolu są niezapowiedziane, nikt kto spala w przydomowym piecu odpady, nie może spać spokojnie. Wiele spraw trafia do sądu, a tam – przypomnijmy raz jeszcze, kara może wynieść nawet 5 tysięcy złotych.

Za kampanią „Nadchodzi błękit” stoi rybnicka agencja reklamowa Minds Up. Mówi jej współwłaściciel, a zarazem dyrektor kreatywny, Marcin Maciończyk:

Kampania Nadchodzi Błękit, to siedem bilbordów ustawionych w różnych częściach miasta, ale także ulotki reklamowe, ogłoszenia prasowe, strona internetowa czy właśnie informacja w radiu. Na jakie efekty kampanii liczą przedstawiciele agencji reklamowej Minds Up. Czy jest to w ogóle mierzalne?

Jeżeli zainteresował was ten temat zajrzyjcie na stronę kampanii: nadchodziblekit.pl.

znak-centrowany-kolor

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024