Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jedno centrum powiadamiania dla całego województwa. By szybciej docierać z pomocą

Facebook Twitter

Szacuje się, że trafi tu około 5 milionów połączeń rocznie. Operatorzy z Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego już odbierają zgłoszenia na numer 112 z terenu Katowic, do końca listopada będą przyjmować także te połączenia z pozostałej części Śląska, w tym z naszego regionu.

To ma usprawnić udzielanie pomocy potrzebującym. Numer 112 w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego będzie obsługiwać 95 operatorów. Są to osoby specjalnie przeszkolone, mające doświadczenie w pracy w służbach, np. w straży pożarnej. Potrafią ocenić, jaka pomoc i czy w ogóle jest ona potrzebna, dlatego, że póki co od 60 do 80 procent telefonów wykonywanych na numer alarmowy nie wymaga wysyłania na miejsce służb ratunkowych.

Wstępna weryfikacja zgłoszenia zdecydowanie usprawni pracę strażaków, ratowników medycznych czy policji. Kiedy operator zweryfikuje dane osoby dzwoniącej i okaże się, że konieczna jest natychmiastowa pomoc, przekaże sprawę albo do jednej z 6 dyspozytorni medycznych, albo do jednej z 32 komend policji lub do jednej z 31 komend państwowej straży pożarnej.

Za nasz region odpowiedzialne jest centrum działające przy straży pożarnej w Jastrzębiu. Każdy z operatorów w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego zna co najmniej jeden język obcy, średnio co godzinę odbiera 9 połączeń. Czas oczekiwania na połączenie z numeru 112 to 11 sekund. Katowickie centrum jest największe w kraju. Na terenie jego działania żyje ponad 4 i pół miliona ludzi.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 29 marca 2024