Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jest szansa, że wrócą połączenia kolejowe z Wodzisławia w kierunku Chałupek

Facebook Twitter

Przypomnijmy: pociągi nie jeżdżą tą trasą od grudnia. Władzom miasta, z pomocą parlamentarzystów i Stowarzyszeniem Rozwoju Kolei Górnego Śląska, udało się przekonać do tego, by zmodernizować linię kolejową, a także, by utworzyć nowy peron "Wodzisław Śląski Centrum".

W okolicach skrzyżowania z ulicą Targową, da nam to możliwość stworzenia centrum przesiadkowego, przybliżenia przede wszystkim połączeń kolejowych do Starego Miasta, połączenia tego z komunikacją autobusową, w związku z tym miasto zadeklarowało i takie środki już uchwaliliśmy, sfinansowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla przystanku osobowego dla zbudowania peronu. Zamiar jest taki, aby zabudowa tego peronu została przeprowadzona równolegle z rewitalizacją tej linii.

– mówi Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta Wodzisławia. W tej chwili PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowuje dokumentację potrzebną do modernizacji linii numer 158  relacji Wodzisław-Chałupki, czeka na decyzję środowiskową. Od wydania pozwoleń uzależniony jest termin rozpoczęcia prac:

Ta rewitalizacja byłaby prowadzona na przestrzeni roku 2014, ewentualnie do początku 2015. Sam projekt budowlany peronu, ten który finansuje miasto, to kwota 60 tysięcy złotych. To powinno wystarczyć. (…) Do tego dojdzie kwota samego wykonawstwa, ale  to już będzie finansować PKP PLK, po stronie miasta zostaną te elementy dodatkowe infrastruktury czyli dojścia, chodniki, skomunikowanie tego peronu z drogami miejskimi.

W wodzisławskim magistracie nie mają wątpliwości, że to wyjątkowa okazja by poprawić połączenia z Katowicami i Rybnikiem. Bo istnienie komunikacji kolejowej na tych trasach także przez Marszałka Województwa Śląskiego było uzależnione od modernizacji linii:

Do widzieliśmy, że były robione różne cięcia na sieci połączeń w województwie, tak, że tutaj wyszliśmy z tego zagrożenia, że brak modernizacji linii powodowałby potem całkowite ograniczenie połączeń, ponieważ ta linia eksploatacyjna już miała znacznie ograniczenia co do prędkości. To jest jedyna szansa historyczna, że są środki unijne jeszcze w tym rozdaniu na modernizację linii, więc my jako miasto poszliśmy za ciosem i finansujemy projekt budowlany i myślę, że w ciągu 20- 30 lat takiej szansy nie będzie.

A cały projekt opiewa na kwotę 140 milionów złotych.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj