Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Rybnik stawia na kulturę! Trwa realizacja ogromnego projektu

Facebook Twitter

W czwartkowym programie popołudniowym (28.03.) rozmawialiśmy o unikatowym w skali kraju, a realizowanym w Rybniku, projekcie kultura.rybnik.eu. Jego koszt to prawie dwa miliony złotych, większość pieniędzy pochodzi z budżetu Unii. Pytaliśmy, m.in., o to, na co przeznaczane są te fundusze.

Jednym z naszych gości był Krzysztof Jaroch z wydziału promocji i informacji w Urzędzie Miasta Rybnika, a jednocześnie kierownik projektu:

Budujemy w Rybniku system informacji kulturalnej na taką skalę, na jaką żadne polskie miasto, według mojej wiedzy, jeszcze nie wybudowało i nie buduje. Mnogość nośników i szeroki zakres samego projektu sprawia, że z jednej strony mamy bardzo dużo pracy związanej z całą konfiguracją urządzeń, z zamontowaniem wszelkiego rodzaju informacji, z drugiej strony dużo pracy organizacyjnej i tej najważniejszej, czyli współpracy z podmiotami organizującymi kulturę w mieście. Cały projekt dofinansowuje Unia Europejska. Wart jest około dwóch milionów złotych. Miasto dopłaca do projektu 15%, 85% pochodzi z budżetu unijnego. W ramach samego projektu już zakończyliśmy dwa działania, tzn. program telewizyjny i drukowany informator, miesięcznik. W tej chwili zostały nam tzw. trwałe rezultaty tego projektu.

Czym są trwałe rezultaty projektu?

Siedemnaście monitorów LCD w najbardziej uczęszczanych miejscach miasta, w tym w jednostkach kultury, pływalniach, również w Urzędzie Miasta. Także wielkoformatowy ekran LED na fasadzie Rybnickiego Centrum Kultury. Jako ciekawostka, można powiedzieć, że ten ekran jest drugi na Śląsku pod względem rozmiarów. Największy jest na katowickim Spodku. Nasz ma ponad 42 metry kwadratowe. Widoczny jest z daleka. Optymalna odległość oglądania to Plac Wolności, natomiast widać go z dalszej odległości. Uruchomiliśmy ostatnio stronę internetową kultura.rybnik.eu. To duży portal internetowy, który ma wymiar zarówno informacyjny, jak i społecznościowy.

Połączony jest systemem fotokodów. W całym mieście zamieściliśmy prawie 80 tabliczek z fotokodami. Po zeskanowaniu takiego kodu urządzeniem mobilnym, fotokod przenosi nas do miejsca na stronie rybnik.kultura.eu, gdzie ten podmiot, który został oznaczony fotokodem zamieścił informację o sobie i o organizowanym przez siebie wydarzeniu. Ustawiliśmy także kilka infokiosków, korzystamy z bluetooth marketingu.

Ważnym elementem marketingu jest także 70 dwustronnych podświetlanych gablot informacyjnych, które umieściliśmy w najbardziej uczęszczanych miejscach miasta – przede wszystkim na przystankach i tak w każdej dzielnicy mamy informację o wydarzeniach kulturalnych, tam publikujemy harmonogram wydarzeń kulturalnych na bieżący miesiąc. Mamy bardzo ciekawą i bardzo atrakcyjną ofertę dla wszystkich, którzy organizują wydarzenia kulturalne w mieście.

Co ważne, promocja informacji kulturalnych jest bezpłatna. Co zrobić, by organizowana przez nas impreza znalazła się na telebimie czy w gablocie? Wystarczy skontaktować się z wydziałem promocji i informacji w Urzędzie Miasta w Rybniku. Zapraszamy do naszego projektu wszystkich organizatorów wydarzeń kulturalnych, jakie się w Rybniku odbywają, nie tylko miejskich, ale także prywatnych. – mówi Lidia Białecka:

Na razie z oferty, prócz placówek miejskich, korzysta tylko kilka klubów. A szkoda! – uważa Lidia Białecka:

Wszystko to organizujemy dlatego, że Rybnik to miasto kultury – podkreśla Krzysztof Jaroch:

Chcemy promować Rybnik jako miasto, w który wiele się dzieje, jako miasto kultury, bo wiemy, że mamy potencjał, wiemy, że mamy ciekawych artystów, ciekawe imprezy. I te małe, które mają charakter stricte lokalny, a także te bardzo duże, ogólnopolskie, które możemy oglądać na ogólnopolskiej antenie telewizyjnej. Staramy się pogodzić interesy wszystkich twórców kultury i dać doskonałe, moim zdaniem, narzędzie do promowania wydarzeń kulturalnych nie tylko miasta, ale także całego regionu.

Projekt kultura.rybnik.eu to wieloletnie przedsięwzięcie:

Projekt rozpoczęliśmy w 2010 roku. Po realizacji poszczególnych zadań, uruchomiliśmy System Informacji Kulturalnej, który pozostanie na najbliższych, mam nadzieję – przynajmniej kilka, a nawet kilkanaście lat. Jesteśmy zobowiązaniu do utrzymywania trwałości tego projektu, czyli do promowania tych wydarzeń kulturalnych tak jak podczas trwania projektu przez okres pięciu lat od chwili jego zamknięcia. Później nadal będziemy wykorzystywać wszystkie nośniki, by promować wydarzenia i miasto.

Czas na opinie twórców kultury i tych, którzy organizują imprezy kulturalne w Rybniku. Marzena Oleksy z rybnickiej biblioteki:

Pomysł powstania platformy kulturalnej chwali także Bartosz Demczuk z Kabaretu Młodych Panów:

Warto wykorzystać możliwości jakie daje ten projekt – dodaje Piotr Sobik z Kabaretu Młodych Panów:

Taką promocję wydarzeń kulturalnych chwali także Adam Drewniok, jedna szósta zespołu Carrantouhill:

Nie bójcie się urzędników – żartuje Adam Drewniok zachęcając organizatorów do wykorzystania rybnickiej platformy kulturalnej. Mnie było łatwiej, ponieważ ja pracowałem w urzędzie, znam ludzi i mogę powiedzieć „nie bójcie się, idźcie do urzędu, tam nie gryzą…”

Jakie są Wasze opinie na temat projektu? Co się podoba, a co nie? Czekamy! DAJ ZNAĆ!

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 19 marca 2024