Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Wodzisław: Metodologia badań współczesnej humanistyki

Facebook Twitter

Blisko czterdziestu prelegentów z ośrodków akademickich z Polski oraz Czech weźmie w Konferencji Naukowej pt. „Metodologia badań współczesnej humanistyki”. Konferencja odbędzie się w piątek (22.06.) w Wydziale Zamiejscowym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Wodzisławiu Śląskim.

Konferencja ma służyć refleksji, wymianie poglądów i doświadczeń oraz przedyskutowaniu aspektów dotyczących badań współczesnej humanistyki.

W ramach konferencji zaprezentowane zostaną różne stanowiska osób zajmujących się na co dzień powyższą problematyką. Postęp w sensie zdobywania nowej wiedzy uzależniony jest od odpowiednich badań z zastosowaniem właściwych metod. Konferencja adresowana jest zarówno do teoretyków, jak i do praktyków wielu dziedzin nauki, edukacji i życia społecznego. Obrady prowadzone będą w formie sesji plenarnej oraz w sekcjach problemowych.
Oczekujemy prac naukowych z różnych dziedzin, a także dobrych praktyk w zakresie sposobu prowadzenia badań. Wydana publikacja będzie miała formę drukowaną bądź elektroniczną, a decyzja ta będzie uwarunkowana od liczby czynnych uczestników.

PRZYKŁADOWE OBSZARY TEMATYCZNE:

Kształtowanie efektywnej edukacji akademickiej w obszarze humanistyki
1. Metodologia w ujęciu różnych koncepcji we współczesnej humanistyce.
2. Współczesne strategie standardów edukacyjnych w szkolnictwie wyższym – seminarium czy konwersatorium?
3. Poszukiwanie nowych obszarów badań w humanistyce.
4. Poprawność metodologiczna w aspekcie współczesnych kierunków badań pedagogicznych.
5. Analityczna i metodologiczna jedność w badaniach pedagogicznych.

Współczesne obszary badawcze w pedagogice – teoria i praktyka metodologiczna
1. Metodologiczne aspekty diagnostyki pedagogicznej.
2. Empiryczne implikacje pedagogiczne – z metodologią czy bez?
3. Poszukiwanie metodologicznych odpowiedzi na współczesne wyzwania edukacji, resocjalizacji i terapii w pedagogice.
4. Pedagogika a metodologia. Pedagogiczne konteksty teorii i praktyki badawczej.
5. Paradygmaty współczesnych badań pedagogicznych.
6. Dobre praktyki w diagnostyce pedagogicznej oraz badaniach humanistycznych nauczycieli.

Edukacja akademicka wobec wyzwań współczesnej humanistyki
1. Współczesne problemy metodologii.
2. Analiza ogólnych kryteriów metodologicznych.
3. Metodologiczne wyznaczniki współczesnych badań.
4. Intrygujące obszary badawcze w edukacji akademickiej.

Determinanty skutecznego kształcenia studentów w obszarze metodologii
1. Doskonalenie procesów badawczych i metodologii badań na kierunkach humanistycznych.
2. Metodologiczne problemy badań i analiz badawczych studentów.
3. Interdyscyplinarne ujęcie metodologii w pedagogice i praktyce kształcenia studentów.
4. Teoria i praktyka kształcenia studentów w zakresie metodologii badań pedagogicznych.
5. Konwersatorium badawcze – dylematy współczesnej edukacji akademickiej studentów na kierunkach humanistycznych. Wybór czy konieczność.
6. Podejście jakościowe we współczesnej metodologii badań humanistycznych.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj