Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Zamiast tradycyjnych stopni, ocenianie kształtujące! Nowe metody stawiają na indywidualny rozwój ucznia

Facebook Twitter

Szkoła bez ocen, ale nie bez oceniania. Nowe metody aktywizowania uczniów na lekcjach wprowadzają w Szkole Podstawowej numer 4 w Radlinie. To ocenianie kształtujące, które ma nie tylko sprawdzić wiedzę dzieci z danego przedmiotu, ale ma im pomóc w nauce.

Poprzez stosowanie różnych metod, m.in. uczeń dowiaduje się po co w ogóle uczestniczy w zajęciach:

– wyjaśnia dyrektorka SP numer 4 w Radlinie, Małgorzata Mokrosz. Ocenianie kształtujące wymaga od nauczyciela dużego zaangażowania, bo musi on dostosować program do metod wykorzystywanych na lekcji. Jednak bez wątpienia ma szansę na sukces, bo skupia uwagę uczniów:

– usłyszała Monika Sokołowska od uczniów klasy czwartej. Czy faktycznie nie będzie ocen cyfrowych?

– wyjaśnia zastępca dyrektora radlińskie „czwórki” i polonistka, Gabriela Kiełkowska. A Małgorzata Mokrosz dodaje, że ocenianie kształtujące jest przyjazne także dla najmłodszych uczniów:

Ocenianie kształtujące może zostać wprowadzone na każdym przedmiocie i na każdym etapie nauczania. Najpierw było wprowadzone w szkołach w Wielkiej Brytanii, a kraje, w którym jest stosowane to m.in.: USA, Dania, Australia, Nowa Zelandia, Kanada, Szkocja, Finlandia i Włochy.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj