Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

100 tysięcy złotych straciła jastrzębianka. Oszust podszył się pod pracownika i kobieta za jego namową przelała pieniądze

Facebook Twitter

Na telefon kobiety zadzwonił nieznany jej mężczyzna, podając się za starszego asystenta departamentu bezpieczeństwa z informacją, że z jej konta wyszło kilka transakcji, które jeszcze nie są potwierdzone.

Fot. pixabay.com

Jastrzębianka natychmiast zalogowała się na swoje konto i nie zauważyła żadnych podejrzanych transakcji. Wtedy, fałszywy jak się potem okazało pracownik banku, że to taki system ochronny i tylko on jako to widzi. Mężczyzna polecił pobranie aplikacji, która pomoże przeskanować telefon. Aplikacja ta wygenerowała dwa nowe numery rachunku, na które jastrzębianka miała przelać środki z konta, aby były bezpieczne. Kobieta, będąc przekonana, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, wykonała 20 transakcji na łączną kwotę 100 tysięcy złotych! Po wykonaniu tych transakcji kobieta otrzymała informacje z banku, że z uwagi na podejrzane transakcje konto zostało zablokowane. Wtedy pokrzywdzona domyśliła się, że została oszukana.

Coraz częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę między innymi mieszkańców naszego województwa jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą, która w trakcie rozmowy jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub osobą reprezentującą inną instytucję finansową. Często wykorzystywany jest do tego spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu konkretnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj