A jednak! PKP Intercity zmieniło decyzję w sprawie prowadzenia kasy w Rybniku
Kasa biletowa jest już czynna. PKP Intercity dało się przekonać i władze spółki zdecydowały, że na rybnickim dworcu kolejowym będzie można kupić bilet tradycyjnie w okienku, a nie jak to było od kilku miesięcy u konduktora bądź w biletomacie.
Dla wielu podróżujących koleją, możliwości zdobycia biletu, jakie zostały po zlikwidowaniu kasy, były dużym problemem:
W sprawie interweniował poseł Platformy Obywatelskiej, Marek Krząkała. Po wymianie kilku pism z zarządem spółki, udało się przekonać PKP Intercity do zmiany decyzji. To ważne dla pasażerów z naszego regionu, ponieważ przez Rybnik biegną dwa ważne połączenia: międzynarodowe: relacji Moskwa-Praga-Moskwa, a także krajowe do Warszawy.
To nam wszystkim ułatwi życie i podróżowanie. Jeżeli ktoś planuje wyjazd z dwu- trzytygodniowym wyprzedzeniem i nagle się okazuje, że ja nie mogę kupić biletu, to kupując u konduktora, to ja nie wiem, czy ja będę miał miejsce w tym pociągu. Pomijam opłatę dodatkową, ale lepiej jest planować i zakupić odpowiednio wcześniej, a wyjazd po bilet do Katowic jest naprawdę absurdalny.
PKP Intercity zlikwidowało kasę na dworcu w Rybniku ze względów finansowych. Co ciekawe – po analizie, do której zmusiła interwencja posła okazało się, że bilans nie wygląda tak źle:
Prosiliśmy o przedstawienie tego właśnie bilansu ekonomicznego – ile jest kupowanych biletów w Rybniku, a ile kosztuje utrzymanie kasy. I tu jest też ciekawostka, że nie przedstawiono nam tych dokumentów, ale przedstawiono nam wnioski końcowe, że po ponownym rzetelnym przeanalizowaniu bilansu zysków i strat okazało, się, że w Rybniku utrzymanie kasy opłaca się PKP Intercity. Z czego jesteśmy bardzo zadowoleni, najważniejsze jest, że ten cel został osiągnięty i kasa zostanie.
Powtórzmy: kasa PKP Intercity na rybnickim dworcu już działa. Sprzedaż biletów jest prowadzona codziennie od 7.30 do 19.00.