Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Analityka internetowa – dlaczego musisz analizować metryki swoich działań w sieci? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Prowadząc biznes w sieci, nie sposób uniknąć inwestowania w różnego rodzaju działania reklamowe i promocyjne. Bez tego pozostaniemy kompletnie niezauważeni w bezkresach Internetu. Aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto, musimy wiedzieć, które działania sprawiają, że trafiają do nas klienci. A najlepiej, klienci dokonujący zakupów. Jak to sprawdzić?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • czym jest analityka internetowa
  • jakie są narzędzia do analizy zachowania użytkowników
  • jak analityka internetowa pomoże nam pozyskać nowych klientów

Czym jest analityka internetowa?

Analityka internetowa, najprościej mówiąc, to zbieranie i analiza danych zebranych na podstawie ruchu oraz zachowań użytkowników na naszej witrynie internetowej. Głównym celem analityki internetowej jest przeprowadzanie działań optymalizacyjnych mających na celu wzrost mierzalnych czynników, wskazujących na zwiększenie sprzedaży naszych produktów lub usług, dający przychód większy niż koszty promocji naszej działalności. Takimi czynnikami może być współczynnik konwersji, ROI, zwiększenie sprzedaży lub inny czynnik dający się zmierzyć.

Bez takiej analizy nie będziemy mogli skutecznie podejmować działań marketingowych w Internecie.

Podstawowe narzędzia analityki internetowej

Zajmując się analityką internetową, trzeba przede wszystkim mieć na uwadze narzędzia od gigantów Internetu, takich jak Google czy Facebook. Podstawowym i najpopularniejszym narzędziem, które zna nie tylko każdy analityk internetowy, jest Google Analytics. Zainstalowany na stronie pozwala śledzić działania użytkowników naszej witryny. Rejestruje on ilość sesji, czas trwania wizyty na stronie, ilość odwiedzonych podstron, strony wejścia i wyjścia, współczynnik odrzuceń, oraz wiele innych parametrów istotnych w analityce internetowej. Przy odpowiedniej konfiguracji zbiera również dane demograficzne użytkowników. Możemy również skonfigurować mierzenie różnych celów – konwersji, takich jak zakup, dodanie produktu do koszyka, wysłanie formularza kontaktowego, kliknięcie numeru telefonu czy maila, oraz dowolny parametr zachowania użytkowników, który przyjdzie nam do głowy.

Dzięki tym parametrom możliwa jest optymalizacja współczynnika konwersji, sprawdzenie które kampanie reklamowe generują największy przychód jak najmniejszym kosztem. Pozwala również prześledzić cały proces zakupowy, aby wyeliminować takie zachowania użytkowników jak porzucenie koszyka.

Innymi przydatnymi narzędziami do analizowania zachowania użytkownika i skuteczności działań marketingowych jest Google Search Console, Google Tag Manager, czy Pixel – mierzący dane pozyskane przez serwis Facebook.

Jak trafić do potencjalnych klientów wykorzystując analitykę internetową?

Analizując zachowanie naszych użytkowników witryny, możemy dobrać działania marketingowe tak, aby nasze kampanie reklamowe były jak najskuteczniejsze. Jeżeli nie mamy odpowiedniej wiedzy do takiej analizy, warto do dalszych działań skorzystać z pomocy specjalistów. Wyspecjalizowana agencja (np. https://getnoticedagency.pl/analityka-internetowa/) przeprowadzi audyt naszej dotychczasowej analityki, zoptymalizuje nasze kampanie marketingowe i zajmie się naszymi stronami www. Dzięki temu pozyskamy nowych klientów i spełnimy potrzeby użytkowników naszej witryny.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj