Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach. Pokazują jak dojechać na przykład do Rud

Kolejka wąskotorowa i opactwo w Rudach Raciborskich, także Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku. Te atrakcje Krainy Górnej Odry znalazły się na przyrożnych tablicach, jakie ustawiła Śląska Organizacja Turystyczna.

Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach
Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach/ mat. prasowe

Szacowany czas czytania: 01:35

Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach

W sumie zamontowano 22 nowe znaki drogowe, w tym 6 znaków na autostradach A1 i A4, umożliwiające turystom bezproblemowe dotarcie do wskazanych obiektów.

To sposób na promocję

– słyszymy w Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Dobre oznakowanie, to nie tylko praktyczne wsparcie dla turystów, ale także ważny element promocji. Dzięki niemu turyści częściej decydują się na odwiedzenie ciekawych miejsc, które wcześniej mogły być mniej znane lub trudniej dostępne.

– mówi Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach

Dzięki temu rozwiązaniu turyści podróżujący przez Śląskie mogą teraz łatwiej i wygodniej dotrzeć do takich miejsc jak:

  • Zabytkowa Kolej Wąskotorowa w Rudach – unikalny obiekt z zachowaną infrastrukturą kolejową, oferujący przejazdy historycznymi pociągami,
  • Pocysterski Zespół Klasztorno-Pałacowy w Rudach – jeden z najcenniejszych zabytków sakralnych i architektonicznych regionu, na którego terenie znajduje się Restauracja Cysterska należąca do Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki,
  • Zabytkowa Kopalnia „Ignacy” w Rybniku – dawny zakład górniczy przekształcony w interaktywne centrum nauki i dziedzictwa przemysłowego.
Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach
Atrakcje Krainy Górnej Odry na przydrożnych tablicach/ mat.prasowe

Projekt był realizowany na przestrzeni blisko dwóch lat i obejmował zarówno prace projektowe, jak i wykonawcze. W ich ramach przygotowano szczegółowy projekt organizacji ruchu drogowego, uzgodniony m.in. z Kapitułą Znaków Drogowych działającą przy Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie, a także z zarządcami poszczególnych odcinków dróg.

Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł 260 540 zł, z czego: 17 000 zł przeznaczono na przygotowanie dokumentacji i uzgodnień, a 243 540 zł pochłonęło wykonanie i montaż znaków drogowych.

Czytaj także:

REKLAMA