Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Bezpieczne rezerwacje- branża turystyczna reaguje

Facebook Twitter

Pandemia i związane z nią obostrzenia biją we wszystkie działy gospodarki. Mimo że lockdown narodowy nie został ogłoszonym, restrykcje spowodowały, że wiele branż po prostu przestało funkcjonować. Tak jest m.in. w przypadku turystyki. 7 listopada weszło w życie rozporządzenie, które pozostawiło otwarte hotele i inne obiekty noclegowe, ale tylko dla osób podróżujących służbowo. Taki stan potrwa co najmniej do 29 listopada.

To ogromny cios dla całej branży turystycznej, nie tylko dla właścicieli obiektów noclegowych, ale także dla bazy gastronomicznej czy gestorów atrakcji turystycznych

– zauważa Wojciech Rozkoszny, rzecznik prasowy akacji „Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19.

To inicjatywa gestorów, właścicieli hoteli i pensjonatów, którzy namawiają turystów, by nie wycofywali się z zamawiania noclegów:

To jest zdecydowanie niecodzienna akcja, przede wszystkim spontaniczna i zorganizowana przez samą branżę, a nie taka, którą się dla nas organizuje. Listopad to taki okres, kiedy my przyjmujemy rezerwacje na późniejsze terminy w tych miejscowościach turystycznych, mam tutaj przede wszystkim na myśli święta czy okres sylwestrowo-noworoczny, czy ferie zimowe. Zdecydowanie obecna sytuacja pokazuje, że tych rezerwacji jest zdecydowanie mniej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku.

Fot. davidlee770924 / pixabay.com

Ważne są akcje informacyjne, aby potencjalni goście obiektów noclegowych wiedzieli, że mogą bezpiecznie i bez obaw już dziś dokonywać rezerwacji i wpłacać przedpłaty.

A gestorzy z mocy prawa są zobowiązani do zwrotu lub wymiany wpłaconych środków, jeśli rezerwacja z przyczyn związanych z Covid-19 nie dojdzie do skutku.

– zaznacza Rozkoszny:

W tych sytuacjach te obiekty, które my chcemy zrzeszać w ramach tego serwisu internetowego, mają gwarantować zwrot pieniążków wpłaconych czy to zadatków, czy zaliczek, czy opłaconych całych pobytów. Ewentualnie też proponować, za zgodą gościa, vouchery refundujące wpłatę, które można wykorzystać w tych obiektach w innym czasie. Chcemy w akacji redukować i informować naszych gości, że oni takie prawa posiadają.

Partnerami akcji „Bezpieczne rezerwacje” zostały już miasta Szklarska Poręba i Wisła.

Szczegóły akcji znajdziecie na www.bezpiecznerezerwacje.pl

Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj