Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Blisko pół miliarda złotych na linię kolejową w Beskidy

Facebook Twitter

Szybciej o pół godziny dojedziemy pociągiem z Katowic do Wisły Głębce. Od marca bieżącego roku na linii kolejowej pomiędzy Bronowem a Wisłą toczą się ogromne prace. Wystarczy powiedzieć, że ich koszt to blisko 460 milionów złotych. 85% procent pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Fot. Michał Fielek

Dzięki inwestycji, składy pasażerskie miejscami przyspieszą z 20,30 do 100 a miejscami 120 kilometrów na godzinę

– wyjaśnia Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

Na zmodernizowanych odcinkach ma pojawić się więcej pociągów, co przełoży się na większy dostęp turystów do atrakcji regionu.

Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie znów zaczną kursować między Goleszowem a Cieszynem. To będzie duże ułatwienie dla mieszkańców regionu, studentów czy turystów. Pasażerowie podróżujący w Beskid Śląski skorzystają z zupełnie nowych stacji Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Z myślą wygodzie o większej dostępności dla podróżnych przebudowa obejmie 23 perony min. na stacjach i przystankach Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń Zdrój, Wisła Uzdrowisko. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 kilometry torów oraz sieć trakcyjna.

Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią zwiększenie przepustowości linii, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów. Zwiększy się również bezpieczeństwo na 80 przejazdach kolejowo-drogowych. Obecnie trwają ostatnie prace na sieci trakcyjnej w okolicach Skoczowa. Na przystankach łatwiej będzie dostać się do pociągu osobom niepełnosprawnym.

Perony w stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają na przyjęcie podróżnych. Stacja Skoczów na trasie Chybie -Wisła Głębce została wyposażona w pochylnie, które ułatwią dostęp na perony osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. Powstały dwa 200 metrowe szersze i wyższe perony, co zapewni podróżnym komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zyskały nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania, a orientację ułatwią tablice i galoty informacyjne.

W Skoczowie budowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy, który zarządzać będzie ruchem pociągów na całej linii do Wisły. Trwają również prace między Goleszowem a Cieszynem. Tutaj pojawią się nowe przystanki.

Od Goleszowa w stronę Cieszyna usunięto stare tory, elementy sieci trakcyjnej. Przygotowane do przebudowy są stare perony na przystankach Goleszów Górny, Bażanowice i Cieszyn Mnisztwo, który zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet. Trwają prace przy przebudowie obiektów inżynieryjnych, a w grudniu zostanie udostępniony peron I na stacji Cieszyn. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 roku.

Ale już w przyszłym miesiącu, po zmianie rozkładu jazdy 13 grudnia, dojechać będzie można z Katowic do Wisły pociągiem.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj