Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Boguszowicka Oaza. Nowa pracowania w SP 36 Rybniku

Facebook Twitter

Zielona pracownia powstała w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 36 w Rybniku. Na bazie starej pracowni biologicznej powstała nowa zupełnie inna.

mat.prasowe

Na początku tego roku szkoła przystąpiła do konkursu organizowanego przez WFOŚIGW w Katowicach – Zielona Pracownia Projekt 2022:

Jako laureaci tego konkursu dostaliśmy 10 000zł i zielone światło do drugiego konkursu Zielona Pracownia 2022. W tym konkursie również zostaliśmy docenieni i otrzymaliśmy nagrodę 40 000 zł na realizację Zielonej Pracowni –Boguszowicka Oaza. W maju na zamku w Ogrodzieńcu odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Zielona Pracownia 2022. Znaleźliśmy się w gronie szkół laureatów, co nas niezmiernie ucieszyło, ponieważ dzięki temu udało nam się stworzyć pracownię przyrodniczo-ekologiczną, o której wcześnie można było tylko pomarzyć.

Projekt i sama pracownia powstały dzięki staraniom nauczycielki biologii Agnieszce Zaik. Na bazie starej pracowni biologicznej powstała nowa zupełnie inna. Jest to pracownia przyrodnicza, w której znalazły się nowe stoliki i krzesła, nowy ekran multimedialny, komputer, mikroskopy i mnóstwo pomocy dydaktycznych do nauki przyrody, biologii, chemii, geografii. Sala uzyskała zupełnie nowy, typowo przyrodniczy wygląd.

mat.prasowe

Jesteśmy dumni, że nasza młodzież może się uczyć w tak nowoczesnych warunkach.

Boguszowicka Oaza

Oaza ma być miejscem nie tylko nauki, ale również spotkań z naturą, odpoczynku oraz odkrywania talentów i pasji.

Chcemy, aby uczniowie, samodzielnie i z pomocą naszych nauczycieli uczyli się badać, eksperymentować, planować, przewidywać, stać się młodymi naukowcami, którzy sami docierają do wiedzy, szukają odpowiedzi na nurtujące pytania. Pragniemy by poznawali przyrodę, jej prawa i tajemnice, uczyli się o niej, dbać o nią i ją chronić.

Pracownia została wzbogacona w szereg pomocy. Są to między innymi: modele komórki roślinnej i zwierzęcej, budowa oka, skóry, modele wirusów, preparaty makroskopowe, które ułatwiają naukę na lekcjach biologii, przyrody i zajęciach dodatkowych. Są również pomoce dydaktyczne służące obserwacji związane z nauką przyrody i geografii: globusy, podstawowe zestawy skał, model układu słonecznego, model ruchu obiegowego, model obiegu wody w przyrodzie, przenośną stację pogody, potrzebne mapy, atlasy, kompasy, lupy, zestawy do badania stanu gleby, wody, powietrza i wiele innych.

Podczas zajęć przyrody, chemii, geografii, fizyki i biologii przyświecają nam będą słowa Alberta Einsteina „Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz.” Pragniemy, aby nasi wychowankowie byli bacznymi obserwatorami przyrody, odkrywali jej piękno i znaczenie dla nas – ludzi. Aby rozwijali umiejętności i właściwe nawyki, ucząc się oszczędzania energii, wody, surowców, segregowania i wtórnego wykorzystania odpadów. Dowiadywali się także o zmianach klimatu i ich konsekwencjach. Uczyli się troski o przyszłość naszej planety.

mat.prasowe

Wśród zaproszonych na otwarcie pracowni gości znaleźli się między innymi:

  • prezes WFOŚIGW – Adam Lewandowski
  • poseł na Sejm – Marek Krząkała
  • naczelnik Wydziału Edukacji i Kultury – Katarzyna Fojcik
  • wizytator Kuratorium Oświaty – Grażyna Chachulska
  • radni naszego miasta, dyrektorzy pobliskich placówek oświatowych i Rada Rodziców.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj