StartKultura Się dzieje

Ciąg dalszy nastąpi… Dziś o 17.00 w Żorach

Ceramika Artystyczna (Nauczyciel przedmiotu – mgr Małgorzata Szram-Lipka)

Istotnym elementem pracy ceramika jest możliwość bezpośredniego kontaktu z materiałem. Oczywiście w ceramice stosuje się różnego rodzaju narzędzia, jednak najbardziej pierwotnym spośród nich są ludzkie dłonie. To poprzez dotyk „zaprzyjaźniamy się z gliną”, zaczynamy coraz lepiej rozumieć materiał, co pozwala tworzyć coraz bardziej wyrafinowane formy. Zrozumienie materiału nie jest proste, wymaga cierpliwości, precyzji i przemyślanych decyzji. Glina nie wybacza błędów, dlatego pochopne decyzje często kończą się fiaskiem. W pracach uczniów możemy obserwować tą próbę subtelnego i bardzo indywidualnego nawiązania kontaktu. Przyglądając się z bliska każdej pracy, będziemy mieli poczucie,  że nie tylko jest to spotkanie z obiektem artystycznym, ale również spotkanie z pewną wrażliwością.

Uczennice / Ceramika Artystyczna / IV AP: Sandra Majecka, Wiktoria Piecha, Julia Zarzycka, Alicja Walczyk.

Pracownia Projektowania Graficznego i Fotografii (Nauczyciel przedmiotu – Jerzy Rupik)

Projektowanie graficzne  – specjalizacja  interdyscyplinarna związana z tworzeniem różnych form prezentacji oraz informacji wizualnej, z opracowywaniem logo, projektowaniem stron internetowych, ilustracji, typografii, kaligrafii, opakowań, animacji. Program nauczania przygotowuje ucznia do pracy w studiach reklamowych, instytucjach kultury lub do prowadzenia własnej działalności projektowej.   Fotografia artystyczna – uczeń zdobywa umiejętności  prawidłowego komponowania i naświetlania zdjęć oraz stosowania nowoczesnych technik cyfrowych i multimedialnych. Uczniowie mają do dyspozycji  w kompleksowo wyposażone studio fotograficzne, w którym mogą realizować zaawansowane projekty fotograficzne. Specjalizacja – fotografia umożliwia podjęcie pracy w studiach fotograficznych, instytucjach kultury oraz prowadzenie własnej działalności. Absolwent powyższych specjalizacji może kontynuować naukę na wyższych uczelniach artystycznych.

Uczennice / Projektowanie Graficzne / I AP: Amelia Urban Wiktoria Mikołajczyk, Urszula Skrobol, Melania Jaworek, Emilia Kubsik, Klaudia Lanuszny, Martyna Streit, Kornelia Szrubarz, Martyna Walusz, Monika Babilas.

Pracownia rysunku i malarstwa (Nauczyciel przedmiotu – Katarzyna Wieczorek)

W pracowni rysunku i malarstwa uczniowie poznają tajniki warsztatu artystycznego, doskonaląc swój indywidualny język wypowiedzi plastycznej. Stopniowanie trudności i zadań, ilość i jakość wiedzy podawanej na każdym z etapów oraz nacisk na pracę z natury oraz z wyobraźni sprzyja wykształceniu niezbędnych umiejętności  wypowiedzi ucznia w języku obrazu. Przedmiot rysunku i malarstwa stanowi fundament rozwoju artystycznego uczniów w trakcie ich edukacji w liceum plastycznym. Młodzi adepci sztuki uczą się odpowiednio korzystać z różnorodnych technik malarskich i rysunkowych,  a także  komponować na płaskiej powierzchni podobrazia,  ćwicząc obserwację i analizę otaczającego świata, kształcąc się w najbardziej klasycznym i podstawowym sposobie wyrażania poprzez kreskę, plamę, kolor; sprawiając, że określone problemy plastyczne jak forma, bryła, faktura, światłocień, modelunek, walor, charakter postaci, perspektywa stają się wyraziste i oddziałują na odbiorę. W trakcie zajęć powstają prace, które ukazują niepowtarzalny i oryginalny talent każdego z uczniów. Na wystawie prezentowane są wybrane prace studyjne, plenerowe, rysunkowe i malarskie, tworzone w roku szkolnym 2018/2019.

Uczniowie / Pracownia rysunku i malarstwa / Klasa IV AP: Sandra Majecka, Alicja Walczyk, Julia Zarzycka, Wiktoria Piecha / Klasa II AP: Wiktoria Chudy, Helena Duda, Eliza Gałuszka, Agata Kuczera, Michelle Przeliorz, Aleksandra Przybył, Monika Wojtaś, Walid Zanndouche / Klasa I AP: Wiktoria Mikołajczyk, Urszula Skrobol, Melania Jaworek, Emilia Kubsik, Klaudia Lanuszny, Martyna Streit, Kornelia Szrubarz, Martyna Walusz, Monika Babilas, Amelia Urban.

Pracownia rzeźby (Nauczyciel przedmiotu – Celina Cyganik)

Celem pracowni rzeźby, oprócz przybliżenia uczniom podstaw technologii rzeźbiarskiej, jest wyćwiczenie u uczniów wyobraźni przestrzennej jak i wsparcie ich podczas procesu twórczego od szkicu rysunkowego po realizację przestrzenną. Tematyka poruszana na zajęciach jest różnorodna, lecz ich wspólnym mianownikiem jest artystyczna interpretacja otaczającego uczniów świata: natury, uczuć, struktury języka, etc.

Dlatego w oczekiwaniu na kolejne dzieła …ciąg dalszy nastąpi. Prace młodych artystów można oglądać do końca marca w Galerii na Piętrze i Galerii Młodych.

Zostaw komentarz