Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Cieszyn rozpoczyna walkę z nieestetycznymi szyldami, bannerami i reklamami

Facebook Twitter

Cieszyn ma uchwałę krajobrazową. Tłumaczymy w Radiu 90 co to oznacza.

Chodzi o uporządkowanie i ujednolicenie tego, co pojawia się na słupach, sklepach i tablicach.

Cały proces rozpoczął się od uchwały inicjującej w maju 2017, od tego czasu trwały prace. Prowadziliśmy różne analizy, spotykaliśmy się z ekspertami, były debaty z przedsiębiorcami

– wyjaśnia Anna Syrokosz, specjalistka do spraw zabytków i ochrony krajobrazu cieszyńskiego urzędu. Ostatnie miesiące to konsultacje z konserwatorem zabytków:

Co ważne, uchwała dotyczy całego miasta, nie tylko starówki. Ma wpływ również na to, co będzie stawiane na gruntach prywatnych. Ważne w całej idei były rozmowy z tymi, którzy reklamują swoje firmy, sklepy czy instytucje. Co mówili podczas konsultacji?

Są ludzie, którzy narzekają, ale w momencie jak  słyszeli- większość przedsiębiorców- że będą mieli 4 lata na dostosowanie się, to bardzo łagodziło, wtedy mówili: ok, jesteśmy w tej perspektywie, jesteśmy w stanie się dostosować, zaplanować w budżecie. To jest też taki okres, w którym wszystko wymaga zmian, materiały niszczeją, więc w perspektywie czasu i tak każdy wymienia szyldy na jakieś nowsze (…).

Okrasy przejściowe są różne w zależności od rodzaju reklam. Najkrótszy dotyczy tych, znajdujących się na starówce i banerów na płotach. Na zmianę szyldów i reklam przedsiębiorcy będą mieli 4 lata. Najdłuższy okres – 10 letni – dotyczy tych form, które wymagały pozwolenia na budowę.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj