Radio 90

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Cieszyńska policja ostrzega przed oszustami

Facebook Twitter

Uwaga na oszustwa! Ostrzegamy za cieszyńską policją, która informuje o kolejnych akcjach naciągaczy. W jednym przypadku mieszkaniec Cieszyna w porę zareagował na próbę ataku oszustów na jego konto bankowe, innym niestety nie udało się tego uniknąć.

Fot. tookapic \ pixabay.com

Mieszkańcy Śląska Cieszyńskiego otrzymali wiadomości o treści „Twoja przesyłka została wstrzymana z powodu nadwagi. Ureguluj należność 1.50 zł, aby uniknąć zwrotu przesyłki do nadawcy”. Korzystali z internetowych zakupów, dlatego też otworzyli otrzymany link. Następna wiadomość brzmiała „Twoja przesyłka została wstrzymana z powodu nadwagi.
Ureguluj należność 1.50 zł, aby uniknąć zwrotu przesyłki do nadawcy”.

Do każdej informacji załączony był link kierujący na fałszywą stronę banku. Kolejna informacja dotyczyła domniemanych problemów z logowaniem do banku i brzmiała :„Przepraszamy za możliwe problemy przy płatności banku”. Po otworzeniu strony za pomocą przesłanego linku pojawiła się strona łudząco podobna do strony związanej z transakcjami płatniczymi, gdzie był wybór banku.

Pokrzywdzeni wybrali ikonę banku i zostali przekierowani na jego stronę, z tą różnicą, że była to strona fałszywa. Wszystko było łudząco podobne do logowania na prawdziwej stronie bankowości internetowej, ( np. podczas wpisywania hasła strona żądała jedynie kilka znaków hasła jak standardowo przy logowaniu), jednakże po zalogowaniu ukazał się komunikat, aby wpisać cały nr PESEL- gdzie bank nigdy nie żąda takich danych przy przelewie. W dalszej kolejności ukazał się komunikat o wysłaniu SMS z kodem dostępu. Pokrzywdzeni otrzymali SMS z banku o treści „Bank. Aktywujesz urządzenie mobilne. Kod autoryzacji. Pokrzywdzona podała otrzymany kod i zatwierdziła.

Następnego dnia pokrzywdzona nie mogła się zalogować swojej bankowości elektronicznej posługując się swoim loginem oraz hasłem. W kontakcie z bankiem pokrzywdzona otrzymała nowe dane logowania po zresetowaniu starych.

Jak się okazało nieustalona osoba dokonała nieautoryzowanych operacji na rachunku pokrzywdzonych m.in. przez wypłaty BLIK-iem czy też zaciągnięcie szybkiego kredytu. Wskazany link zamiast zlecenia płatniczego w bankowości elektronicznej zawierał zlecenie zmiany autoryzowanego urządzenia z dostępem do bankowości elektronicznej. W ten sposób pokrzywdzeni przekazali dostęp do swojego konta nieustalonej osobie.

Czytaj także:

 

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj