Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Co jest kluczem do sukcesu w sprzedaży nieruchomości? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Zastanawiasz się nad kupnem lub sprzedażą nieruchomości? W trakcie podejmowania tego rodzaju życiowych decyzji towarzyszą nam emocje, które końcowo mogą na tyle wpłynąć na transakcję, że nie będziemy z niej zadowoleni. Warto jest skorzystać z doświadczenia zaufanych pośredników, którzy w naszym imieniu wszystkim się zajmą i poprowadzą cały proces tak, żebyśmy zyskali jak najwięcej.

Spotkaliśmy się z Anną Strzelczyk, licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami i brokerem nieruchomości z tytułem mistrza, właścicielką biura nieruchomości „D.S. Plus Nieruchomości”, zdobywcą „Orła Nieruchomości” w 2021 roku, a także współzałożycielką i prezesem start up’u iKuku.pl.

Radio 90: W swoich podcastach mówisz o emocjach w trakcie kupna/sprzedaży nieruchomości, podkreślając, że to kluczowy czynnik decydujący o zawarciu transakcji.

Anna Strzelczyk: Każdy będzie miał emocje i ten sprzedający i ten kupujący. Strona sprzedająca najczęściej sprzedaje to swoje tzw. cacko, swój dobytek. Osobie, która zazwyczaj robi to po raz pierwszy, towarzyszą ogromne emocje i to najczęściej psuje sprzedaż.

Radio 90: Psuje sprzedaż?

Anna Strzelczyk: Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Stronie sprzedającej za bardzo zależy na tym, żeby zainteresować klienta kupującego. Zaczyna rozwiewać emocje aż tak daleko, że opowiada całą historię danej nieruchomości, co zostało już na niej zrobione, wymienione, za ile kupił, ile pieniędzy musiał włożyć, myśląc, że klient kupujący mu za to zapłaci. Klienta kupującego to nie interesuje. On w pierwszych sekundach, kiedy wchodzi na nieruchomość i zostaje zarzucony tak wieloma informacjami się wycofuje, bo nie ma swojej przestrzeni. Kupujący patrzą albo pod najem, albo budują sobie gniazdo i najczęściej są to młodzi ludzie, których nie interesuje, co osoba sprzedająca wymieniła, oni patrzą i wiedzą, że tego nie będą mieli, bo chcą się urządzić po swojemu. Jednocześnie nie chcą zrobić osobie sprzedającej przykrości, że będą całkowicie inaczej aranżować nieruchomość. Emocje kupującego stają się zablokowane i on już nie chce wchodzić w dalsze interakcje ze stroną sprzedającą. Kiedy ja się opiekuję kupnem/sprzedażą proszę sprzedających o opuszczenie mieszkania, oddanie mi tej przestrzeni. Proszę o zgodę na nagranie mojej prezentacji, żeby strona sprzedająca miała pełną kontrolę nad procesem sprzedażowym. Zawsze proszę o schowanie zdjęć, różnych szkatułek, biżuterii, nawet okularów. Staram się, żeby prezentacja dla strony kupującej była wygodna, a strona sprzedająca bardzo często to utrudnia. Utrudnia to tym, że nadskakuje, pojawia się cały czas na plecach strony kupującej. Na przykład gotowanie potraw dla rodziny w trakcie prezentacji mieszkania jest ogromnym błędem. To totalne przekroczenie bariery dla strony kupującej.

Posłuchaj dalszej części rozmowy:

Radio 90: Jak przygotować się do spotkania z klientem kupującym?

Anna Strzelczyk: Rzetelnie, czyli trzeba ustalić, na czym nam najbardziej zależy, czy na szybkiej sprzedaży, czy na konkretnej cenie, czy w ogóle godzimy się na negocjacje i przede wszystkim, co my chcemy jeszcze dalej po sprzedaży robić. Są tacy sprzedający, którzy chcą od razu opuścić lokal, bo mają gdzie, ale są też tacy, którzy nie dość, że chcą uzyskać dobrą cenę, to jeszcze mając z góry zapłacone, chcą pomieszkać. To są takie rzeczy, kiedy ciężko jest to wszystko ustalić, bo zawsze w którymś momencie druga strona niekoniecznie musi się na to zgadzać. Owszem zgadzają się, ale wtedy musi być np. atrakcyjna cena. Dla dwóch stron musi być pośrodku coś, żeby każdy mógł się zgodzić na transakcję. Strona sprzedająca musi wiedzieć, czy zależy mu na czasie, czy na cenie. Wtedy można klienta dobrze przygotować.

Radio 90: Jaki jest warunek konieczny do zawarcia transakcji, taki klucz do sukcesu sprzedaży nieruchomości?

Anna Strzelczyk: Kluczem do sukcesu jest rozmowa z klientem. Pośrednik musi wiedzieć, czego chce osoba sprzedająca, wtedy ja nie przyprowadzam kupujących, z którymi wiem, że i tak się obie strony rozminą. Bardzo ważne jest zachowanie czystości mieszkania. Strona sprzedająca musi wiedzieć, że sprzedaje lokal mieszkalny. Jeżeli strona sprzedająca zakłada pozostawienie wszystkich mebli musi się liczyć z tym, że może się trafić taki kupiec, który nie chce tych mebli.

Radio 90: Emocje, jakie nam towarzyszą w trakcie kupna/sprzedaży mogą pochodzić z zewnątrz, chodzi o aktualną sytuację związaną z inflacją i wojną za naszą wschodnią granicą. Jak ludzie reagują w niepewnych czasach?

Anna Strzelczyk: Na początku, kiedy ta sytuacja z kredytami była wariująca, faktycznie był zastój. Dzisiaj mamy do czynienia z rozluźnieniem, ludzie dostają kredyty, są one bardziej obwarowane, ale też banki zaczęły wychodzić naprzeciw klientom, zachęcając ich np. brakiem lub proponują dodatkowe ubezpieczenie.

Radio 90: W jednym ze swoich podcastów tłumaczysz, że kryzysy, były, są i będą.

Anna Strzelczyk: Bo tak jest. W podcaście „Kryzysowa Anka” mówię o różnych kryzysach: energetycznych, politycznych, emocjonalnych, finansowych, żywnościowych, związanych z pandemią. Ja w swojej pracy już przeszłam przez kilka kryzysów. Nieruchomości są i nadal będą najbardziej bezpiecznym zabezpieczeniem finansowym na przyszłość. To jest tak jak z ziemią, jej nie przybędzie, ona zawsze będzie miała swoją wartość. Z nieruchomościami jest podobnie.

Anna Strzelczyk od ponad 15 lat pracuje w branży nieruchomości, prowadzi jednoosobowe biuro nieruchomości D.S Plus Nieruchomości Anna Strzelczyk specjalizuje się w trudnych i zawiłych sytuacjach związanych ze sprzedażą i kupnem nieruchomości. Pomaga rozwiązywać kłopoty z komornikami, szuka takich rozwiązań, aby klient mógł wyjść z długów czy zmienić plany mieszkaniowe. Przeprowadza zawiłe i skomplikowane transakcje również takie, gdzie są liczni spadkobiercy. Ma w tym duże doświadczenie. Posiada liczne zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach i webinary on-line. Zrobiła Brokera nieruchomości w najwyższym stopniu, posiada licencje pośrednika nieruchomości i od wielu lat była wieloletnim członkiem stowarzyszenia SPON. Jest także zaprzyjaźniona z kilkoma innymi stowarzyszeniami w całej Polsce. Ma na swoim koncie ukończenie kursu Mediatora Sądowego i wpis na listę do Okręgowego Sądu w Bielsku-Białej i Gliwicach.

Dostrzegając braki i przestarzałe rozwiązania portali z ofertami nieruchomości wspólnie z synem stworzyła aplikacje iKuku, która pomaga znaleźć nieruchomość w wymarzonym miejscu w 60 sekund.

Radio 90: Opowiedz nam więcej o Twojej autorskiej aplikacji.

Anna Strzelczyk: ikuku to darmowa aplikacja ofert nieruchomości. W dobie, kiedy ceny poszły do góry ileś set procent, taka aplikacja daje możliwości przysłowiowemu Kowalskiemu, aby w kilka minut mógł dodać swoją ofertę sprzedaży, a drugiemu Kowalskiemu, który chce coś kupić, mógł coś znaleźć w pożądanej dla niego lokalizacji. Stworzyłam tę aplikację po to, aby każdy mógł odnaleźć to, czego potrzebuje w łatwy sposób, a proszę mi wierzyć, jeżeli korzystamy ze smartfona, to nie zawsze jest to takie oczywiste. Aplikacja jest dostępna dla każdego, nie trzeba jej pobierać ze sklepu. Wystarczy wpisać adres: www.ikuku.pl i możemy coś dodać lub za pomocą mapy odnajdujemy docelową nieruchomość.

Radio 90: Jesteś aktywna w internecie, prowadzisz m. in. podcasty.

Anna Strzelczyk: Moją wiedzą dzielę się w podcaście na koncie YouTube: Nieruchomości bez ściemy, czyli pogadanki Anki, który oparty jest na moich wewnętrznych przemyśleniach i doświadczeniach ze zrealizowanych transakcji. Wszystko opowiadam na przykładach z życia. W podcaście między innymi pokazuję, dlaczego klienci kupują i sprzedają nieruchomości, podpowiadam, co najlepiej kupować i odpowiadam na pytania takie jak: czy warto współpracować z pośrednikiem? Za pomocą swoich nagrań przekazuję odbiorcom wartość i doświadczenie, które sama nabyłam jako pośrednik. Praca w obrocie nieruchomości nie jest wcale taka łatwa, nie zawsze jest kolorowo. Jednak nie wyobrażam sobie na dzień dzisiejszy robić cokolwiek innego – w obrocie nieruchomościami pracuję już 15 lat. Każdy nowy klient to nowe sytuacje i wyzwania, którym uwielbiam stawiać czoła.

Zobacz ostatni podcast Anny Strzelczyk:

Radio 90: Jesteś także aktywna w mediach społecznościowych.

Anna Strzelczyk: Od momentu, kiedy zaczęłam prowadzić biuro nieruchomości, postanowiłam wykorzystać potencjał i siłę social mediów w docieraniu do klientów. Na początku media społecznościowe i inne nowinki technologiczne były dla mnie obcym i sprawiającym trudności terenem. Jednak dzięki zaangażowaniu i poświęceniu czasu na działania w sieci, poznałam je na tyle dobrze, że stały się dla mnie nieodłącznymi narzędziami pracy. Oprócz nagrywania podcastu, regularnie dostarczam moim odbiorcom na InstagramieFacebooku oraz TikToku wartościowych treści, za pomocą których pomagam im podejmować lepsze decyzje związane ze sprzedażą i kupnem nieruchomości. Najważniejsze jest dla mnie budowanie zaufania, dzielenie się moją pasją i dobrą energią. Pomimo tego, że obecnie żyjemy w niepewnych czasach, zawsze staram się zachować chłodny umysł i wypełnione życzliwością serce.

Zobacz wpis Anny Strzelczyk na Instagramie:

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Anna Strzelczyk (@anna.strzelczyk.12)

Radio 90: Od czego trzeba zacząć, by rozpocząć z Tobą współpracę?

Anna Strzelczyk: Wystarczy napisać lub zadzwonić.

Radio 90: Dziękuję za rozmowę.

Anna Strzelczyk: Dziękuję i zapraszam do wspólnego spełniania marzeń.

Adres:

  • 44-240 Żory
  • Ul. Bałdyka 3

Email: [email protected] [email protected]

Telefon stacjonarny: 32 30 88 555

Telefon komórkowy Anna: 535 539 444

Dojazd:

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj