Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Czy rybnicka e-karta oszukuje? Zarząd Transportu Zbiorowego mówi, że to niemożliwe

Facebook Twitter

Do naszej redakcji zgłosił się jeden z mieszkańców Rybnika, który twierdzi, że jego syn podczas podróży został ukarany mandatem za jazdę bez biletu, bo e-karta wbrew jego woli ściągnęła z konta pieniądze.

Ściągnęło mu 4,40 niesłusznie, jak jechał był pewny, że ma kwotę pieniędzy, okazuje się, że nie ma. Został ukarany karą 150 zł  do zapłacenia nie z jego winy, bo te 4,40 zniknęło. Przez e-kartę oszukany i oni twierdzą, że mają dobry system. Nie jest to dobry system, jeżeli on zbiera pieniądze. Kto w ciągu 4 sek przykłada kartę jeżeli wysiada? Niech mi to wytłumaczą. Nie jest to normalka, bo komuś znikają pieniądze bez jego zgody. To jest po prostu absurd.

To niemożliwe – odpowiada na zarzuty pasażera Stanisław Wengerski z Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku:

System nie oszukuje. System jest to twarde urządzenie, które działa według twardych zaprogramowanych zasad. Tutaj najsłabszym elementem każdego systemu jak zawsze jest człowiek. Nie, same pieniądze z e-karty nie mogą zniknąć. Ja mogę powiedzieć, że kiedy system wchodził ludzie pisali do nas reklamacje, że system pożera pieniądze nawet z kart kredytowych.

Elektroniczny bilet działa w Rybniku od 6 lat. Jak twierdzi ZTZ reklamacje stanowią 1 % wszystkich skasowań. Zawsze można sprawę wyjaśnić – podkreśla Stanisław Wengerski z rybnickiego ZTZ-u:

Reklamacje składamy wtedy kiedy coś działa nieprawidłowo. Każda operacja na e-karcie jest odnotowywana, każdy podróżny może sobie zawsze wejść na stronę e-karty, żeby sobie tam w zakładce sprawdzić operacje z ostatnich 30 dni. Każdy kasownik poprzez użycie przycisku sprawdzenie pokazuje kwotę, jaki jest bilet. W każdej chwili można się zgłosić do każdego punktu MPS-u żeby wiedzieć, jaki jest stan danej karty. W ostateczności od 6 lat to zawsze powtarzamy – zapraszamy tutaj do nas do siedziby ZTZ-tu. Zdarza się, że przyznajemy rację klientowi jeśli coś nie tak zadziała.

A sprawą zajmował się Arkadiusz Żabka.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024