Dzwoni departament bezpieczeństwa? Rozłącz się i dzwoń do banku!
Dzwoni departament bezpieczeństwa? Rozłącz się i dzwoń do swojego banku! Blisko 10 000 złotych straciła mieszkanka Żor, do której zadzwonił rzekomy pracownik bankowego departamentu bezpieczeństwa.
Oszust nakłonił swoją rozmówczynię do zainstalowania aplikacji, jaka miała uchronić jej pieniądze przed kradzieżą. W ten sposób uzyskał dane dostępu do konta pokrzywdzonej i okradł kobietę. Numer telefonu, z jakiego dzwonił był taki sam jak prawdziwy numer infolinii.
Mieszkanka Żor krok po kroku zastosowała się do instrukcji, zalogowała się do banku i zmieniła hasło. Wówczas to zaczęły do niej napływać SMS-y o operacjach wykonanych z jej konta. Zaniepokojona zapytała mężczyznę podającego się za konsultanta co się dzieje, a ten uspokoił ją, że są to właśnie przelewy, które próbował zrealizować oszust.
Niestety dopiero, gdy pokrzywdzona wpisała w przeglądarkę „oszustwa bankowe” zorientowała się, że padła ofiarą jednego z nich. Bądźcie czujni. W ubiegłym tygodniu podobna fala prób kradzieży pieniędzy z kont bankowych przetoczyła się przez powiat wodzisławski.
Czytaj także:
- Oszuści dzwonią z numerów należących do banków! Mieszkańcy regionu tracą oszczędności
- Straciła 36 tysięcy złotych. W Czerwionce- Leszczynach kolejna ofiara oszustwa
- Policja ostrzega: Sprzedający w sieci, też musi uważać na oszustów!
Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!