Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

 

Jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy? Skuteczne sposoby na zachcianki

Facebook Twitter

W ramach śniadania sięgasz po płatki czekoladowe, do popołudniowej kawy sięgasz po małe ,,co nie co’’, a kolacja nie może objeść się bez słodkiego dodatku ? Mamy dla Was kilka pomocnych patentów na słodkie zachcianki.

fot. pixabay Pexels

Zapotrzebowanie na słodycze dotyczy większości Polaków. Statystyki z ubiegłego roku informują, że każdy z nas zjadł ponad 51 kilogramów cukru. Niestety taka ilość może prowadzić do nadwagi, otyłości, cukrzycy, nowotworów czy choroby sercowo-naczyniowej. Jak więc skutecznie przestać jeść słodycze?

Słodka niedziela

Słodycze raz na tydzień np. ,,słodka niedziela’’. Sposób ten znany jest szczególnie w Skandynawii. Tzw. lördagsgodis -czyli szwedzki pomysł na zdrowsze życie. Pomógł on w walce z nadwagą i próchnicą u dzieci! Zasada jest jedna – raz w tygodniu, najlepiej w godzinach dopołudniowych, pozwolisz zjeść sobie coś słodkiego! Wówczas pozostaje Ci cały dzień na spalenie zbędnych kalorii.
Podział słodyczy

Warto wiedzieć, że słodycze możemy podzielić na te lepsze i gorsze. Jeśli nasza ochota na słodkie jest tak duża, że nie umiemy się powstrzymać, wówczas wybierzmy słodycz z dobrym składem.
Zamiast białej czekolady, wybierzmy tę gorzką (min. 70 % kakao), bogata jest ona magnez, żelazo potas oraz przeciwutleniacze. Warto jednak pamiętać, żeby nie przesadzić, bowiem w 100 g czekolady jest około 590 kcal.
Białko

Warto pomyśleć o zmianie naszej diety. Potrzeba dostarczenia naszemu organizmowi czegoś słodkiego, to spadek cukru we krwi. Kiedy w naszą dietę wprowadzimy odpowiednią ilość białek oraz cukrów, będziemy czuć się syci. Nasze zachcianki na słodycze mogą być także wynikiem tego, że w naszym organizmie nie ma odpowiednich witamin czy minerałów(cynk, chrom i magnez oraz l-glutamina).

fot. fashionelka

Woda

Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasz organizm myli uczucie pragnienia z głodem. Dlatego watro postawić na szklankę wody – dla urozmaicenia możemy do niej dorzucić kilka listków mięty, bazylię, granat a nawet ogórek! To powinno pomóc w walce ze słodkimi zachciankami! Nigdy nie kupujmy wód smakowych – zawierają one ogromne ilości cukru!
Sen

Kiedy jesteśmy niewyspani, nasz apetyt rośnie. Dlaczego? Podczas krótkiego snu, w naszym organizmie spada poziom leptyny a wzrasta stężenie greliny. Leptyna, czyli hormon sytości – odpowiada za hamowanie apetytu. Grelina natomiast wzmacnia uczucie głodu. Badania pokazują, że brak snu powoduje, że sięgamy po wysokokaloryczne przekąski.

pixabay/xiangying_xu

Zamienniki

Na dobry początek, spróbuj zastąpić cukier jego zdrowymi zamiennikami. Zrezygnuj z syntetycznych słodzików. Co wybrać? Stewia, erytrytol i owoc mnicha tzw. „monk fruit” – nie zawierają kalorii, a ich indeks glikemiczny jest równy zero.

pixabay/Humusak

Szafki

Jak to mówią ,,czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal’’. Dlatego pierwszym krokiem, jaki trzeba wykonać, jest pozbycie się słodyczy, które często mamy pochowane w szafkach i innych skrytkach.

fot. JillWellington/ pixabay

Głód
Kiedy jesteśmy głodni, nie powinniśmy chodzić do sklepu. Dlaczego? Z reguły głodny człowiek, kupuje więcej. Pamiętajcie, aby przez wyjściem na zakupy, zjeść posiłek, oraz przygotować listę zakupów. Dzięki temu kupimy tylko niezbędne i zdrowsze produkty.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj