Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Koronawirus: Jak to jest ze specjalistami?

Facebook Twitter

Nie wszyscy specjaliści przyjmują pacjentów w dobie walki z koronawirusem. Powodów może być kilka, m.in. to stan zagrożenia epidemicznego w danym regionie, ale także brak lekarzy, którzy zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia powinni ograniczyć pracę do jednej placówki, co ma zapobiegać rozprzestrzenianiu się COVID-19.

To rodzi problemy dla pacjentów, którzy tak jak pani Bronisława, czekali na wizytę pół roku:

W sumie przez cały dzień czekałam 1,5 godziny, żeby się dowiedzieć, że pani doktor nie będzie przyjmowała i nie wiadom0mo kiedy będzie przyjmowała w związku z koronawirusem. Nikt nie dzwonił wcześniej z informacją, ze pani doktor nie będzie. Powinno tak być, że pielęgniarki z rejestracji powinny dzwonić, żeby nie potrzebnie nie ściągać ludzi, czy narażać. Godzinę czekałam na odebranie telefonu. Jak koronawirus minie, jak się coś zmieni, będę musiała dzwonić i czekać na nowy termin. Na chwilę obecną nic nie wiem, nikt mi nie udzielił żadnej informacji.

Pani Bronisława opisuje kontakt z NZOZ-em Medikol w Rybniku. Skontaktowaliśmy się z dyrekcją placówki. Z wysłanej do naszej redakcji odpowiedzi na zadane pytania wynika, że pracuje tam większość poradni specjalistycznych, w tym okulistyczna:

Do tego: otolaryngologiczna, dermatologiczna, ortopedyczna, ginekologiczna, medycyny pracy, pracownia diagnostyki RTG i punkt pobrań badań laboratoryjnych. Porady logopedyczne i z zakresu medycyny rodzinnej udzielane są w ramach teleporady, ale jeśli lekarz widzi potrzebę osobistego kontaktu z pacjentem, umawia go na wizytę w przychodni.

Nie działają wciąż poradnie: chirurgiczna i pulmonologiczna. Dyrektor NZOZ-u Medikol, Leszek Brodala zapewnia, że dzień przez planowaną wizytą w w poradni specjalistycznej, personel dzwoni do pacjentów potwierdzając termin i przeprowadza krótki wywiad epidemiologiczny. Pacjenci, którym termin przepadł mają wyznaczany nowy termin. Równocześnie prosi pacjentów o wyrozumiałość i cierpliwość. Zmiana specyfiki pracy i potrzeby wykonywania wielu rozmów telefonicznych mogą wydłużyć czas oczekiwania na połączenie. Równocześnie mają nadzieję, że w najbliższych dniach sytuacja epidemiologiczna ulegnie poprawie i personel przychodni wróci do normalnej pracy.

Przypomnijmy, że na stronie śląskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia na bieżąco aktualizowana jest lista placówek, które udzielają porad specjalistycznych.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj