Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jak wzmocnić odporność dziecka? Przegląd domowych sposobów na jesienne choroby

Facebook Twitter

Mamy jesień, która kojarzy się z malowniczo spadającymi liśćmi, pięknymi kolorowymi drzewami, długimi spacerami. Ale niestety.. dla rodziców to czas jesiennych infekcji u ich dzieci. Co roku o tej porze zadają sobie pytanie: Jak wzmocnić odporność dziecka? Sprawdzamy!

fot. pixabay.com

Naturalne wspieranie odporności

Chcąc wzmocnić odporność swojego dziecka najlepiej sięgnąć po naturalne, sprawdzone sposoby. Najczęściej są to produkty do kupienia w zwykłym sklepie spożywczym lub w aptece czy sklepie zielarskim. Można podawać je dzieciom w dowolnej formie, łącząc z ich ulubionymi składnikami, aby chętniej je spożyły.

Produkty pszczele

Miód. Można łączyć go z wieloma produktami, dodawać do herbaty, deserów, przekąsek. Dla dzieci może być nie tylko sposobem na zdrowie, ale też zastępnikiem dla klasycznych słodyczy. Innym podobnym produktem pszczelim jest pierzga. Można ją stosować u najmłodszych, w przeciwieństwie do miodu, którego nie zaleca się przed 1. rokiem życia. To przetworzony przez pszczoły pyłek, jest bogaty w aminokwasy, witaminy, hormony, kwasy organiczne.

fot. pixabay.com

Probiotyki

Probiotyki występują naturalnie we florze jelitowej przewodu pokarmowego. Są to bakterie, które chronią nas przed wnikaniem do organizmu niewłaściwych substancji. Ma to ogromny wpływ na układ odpornościowy, również u dzieci. A jak wspierać dobre bakterie jelitowe w naturalny sposób? Najlepiej odpowiednią dietą. Podając dziecku kiszonki (ogórki, kapustę, buraki), kefir, naturalne jogurty, chleb na zakwasie.

Wyciągi z roślin

Rośliny, które mają wpływ na odporność dzieci to na pewno aloes oraz jeżówka. Można podawać je dzieciom w formie płynnej, jako syrop lub dodawać do napoju czy jogurtu. Substancje zawarte w tych roślinach zwalczają wirusy i bakterie. Zanim jednak zdecydujesz się na podawanie wyciągu z aloesu czy jeżówki skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą, od jakiego wieku można podawać dzieciom dany produkt.

fot. pixabay.com

Można też podać dziecku napar z lipy, pokrzywy, tymianku, rumianku oraz sok z  malin, aronii, dzikiej róży, czarnej porzeczki czy czarnego bzu. Najlepiej domowej roboty lub pochodzenia ekologicznego.

Syrop – zrób to sam!

Syrop z cebuli, czosnku czy buraka. Ma słodki smak i zbawienne działanie. Taki syrop jest przeciwzapalny, przeciwwirusowy oraz naturalnie wspiera odporność. Bardzo łatwo go przyrządzić. Wybrany składnik (cebula, czosnek lub burak) drobno pokrój i zasyp cukrem w naczyniu z przykryciem. Układaj kawałki warstwami, zasypując cukrem każdą warstwę z osobna. Dla smaku można dodać miodu lub cytryny. Naczynie należy przykryć i zostawić na kilka godzin, najlepiej obserwować co jakiś czas, czy puszcza sok. Ten sok jest naturalnym syropem, gotowym do podania dziecku. Należy go przechowywać w lodówce (do 2 tygodni).

fot. pixabay.com

Zdrowie zaczyna się na talerzu

Odpowiednia dieta. Codzienne nawyki i odpowiedni dobór składników jest kluczem do budowania odporności dzieci. Przygotowując potrawy, korzystajmy z naturalnych, aromatycznych przypraw, które dodatkowo rozgrzewają – cynamon, kurkuma, kardamon, imbir. Postawmy na dużą ilość soków z owoców oraz warzyw w diecie dziecka. Czego natomiast unikać? Produktów smażonych, mocno przetworzonej żywności (zawierającej konserwanty i ulepszacze), produktów mlecznych w dużych ilościach (tych słodzonych), słodyczy, batoników, napojów gazowanych. Zamiast tego wybierz płatki owsiane, zupy na warzywnym wywarze, ryż, kasze. Najlepiej w porze jesiennej stawiać na posiłki ciepłe.

Jeżeli dziecko jest zdrowe to jego odporność buduje również świeże powietrze oraz aktywność fizyczna!

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj