Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jak zadbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne w okresie kwarantanny?

Facebook Twitter

Większość z nas z powodu epidemii kornawirusa została zamknięta w czterech ścianach. Dom stał się miejscem pracy i edukacji. Takie rozwiązanie nie wpływa pozytywnie na nasze ciało i psychikę. Jak zadbać o zdrowie w okresie kwarantanny?

fot.stokpic/pixabay

Pracując czy ucząc się w domu, korzystamy z komputerów, co może negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Podczas długich godzin które spędzamy przed ekranem, bardzo często garbimy się, trzymamy głowę w nienaturalnej, pochylonej pozycji czy siedzimy na źle dobranym krześle, to wszystko pogarsza nasze zdrowie. Objawami z jakimi możemy się zmagać są bóle pleców, oczu czy głowy.

Kręgosłup

Kiedy piszemy nasz kręgosłup zostaje obciążony w okolicy lędźwiowej, co może prowadzić do jego urazów. Pamiętaj o tym, aby twoje plecy zawsze były podparte, dzięki czemu zimniejszych ich napięcie. Tutaj przychodzi z pomocą także rzecz, którą każdy posiada- czyli ręcznik. Wystarczy go zwinąć i położyć za plecami w taki sposób, aby zachować naturalne zgięcie dolej części pleców.

Kark i szyja

Za ból tych części ciała może prawdopodobnie odpowiadać nieprawidłowa postawa twojego ciała przed komputerem. Jeśli podczas patrzenia na ekran monitora twoja szyja jest schylona, oznacza to, że ekran nie znajduje się na twojej wysokości oczu. Postaraj się postawić ekran lub laptop w odpowiedniej wysokości, to prosta rzecz, która sprawi, że szyja i ramiona będą znajdowały się w neutralnej pozycji. Podczas długich godzin spędzonych przed komputerem możesz wykonywać niewielkie ruchy np. delikatne skręty szyi czy krążenia ramionami.

Suche i zmęczone oczy

Zaczerwienione, swędzące, suche czy szczypiące oczy, mogą być objawem zbyt długiego wpatrywania się w monitor. Twój wzrok może stać się niewyraźny, dodatkowo mogą wystąpić także bóle głowy. Jak zatem dbać o swoje oczy? Postaraj się oderwać co jakiś czas wzrok od monitora i popatrzeć w dal np. za okno, pracuj także przy świetle naturalnym. Z pomocą mogą przyjść także krople nawilżające do ocz, które zakupisz bez recepty w każdej aptece.

fot.bniique/pixabay

Biodra i skurcze nóg

Twoje biodra mogą być napięte. Podczas siedzenia pamiętaj, aby twoje plecy odchylały się 15-20 stopni, jeśli nie posiadasz ergonomicznego krzesła, staraj się wstawać od komputera co jakiś czas. Jeśli łapie cię skurcz w nogach, oznacza to, że masz słabe krążenie krwi, a twoja pozycja podczas pracy zdalnej jest nieodpowiednia. Rozwiązanie jest proste, wystarczy dostosować wysokość krzesła do siebie, tak aby twoje stopy znajdowały się płasko na ziemi. Możesz użyć także podnóżka, co pomoże ci zmniejszyć ciśnienie krwi w udach.

fot.Deeezy/pixabay

Nadgarstki

Jeśli towarzyszy ci ból nadgarstków, może to oznaczać, że są ode przez ciebie obciążone. Opadające przedramiona i zgięte nadgarstki mogą doprowadzić do nadwyrężenia, stanu zapalnego bądź dolegliwości zwanej zespołem cieśni nadgarstka. Aby zapobiec tym objawom pamiętaj o tym, aby twoje nadgarstki znajdowały się w pozycji prostej i nie zginały si,ę w prawo bądź w lewo.

fot.Pexels/pixabay

Ból głowy

Przyczyn bólu głowy może być wiele np. brak powietrza, słabe nawodnienie organizmu, stres, przemęczenie. Jeśli zmagasz się z bólem głowy spróbuj zastosować zimy okład, pamiętaj o regularnym piciu wody i wietrzeniu pomieszczeń. Warto zadbać także o dobry sen, wyciszyć się, odłożyć urządzenia elektroniczne i położyć się spać o odpowiedniej porze.

Nastrój

Przebywanie ciągle w jednym miejscu, brak zmian, ciągła izolacja – to wszystko może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Kiedy odcinamy się od innych ludzi, zmagamy się z brakiem aktywności zawodowej czy fizycznej, możemy czuć się zdezorientowani. To wszystko może prowadzić nawet do głębokiej depresji. Warto pomyśleć o tym, jak można odnaleźć się w nowych warunkach. Można zacząć czytać książki, rozmawiać ze znajomymi za pomocą kamerki internetowej, trenować i ćwiczyć online – możliwości jest wiele, musimy je odkryć u wprowadzić do naszego życia, by zadbać o swoje zdrowie psychiczne.

Jak radzicie sobie zamknięci w domach? Jakie macie sposoby na nudę i co robicie żeby nie dać się zwariować? Dajcie znać!

Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj