Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jak zareklamować firmę lokalną w wyszukiwarce Google? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Dotarcie do klientów, którzy mieszkają w danym mieście lub w okolicy nie jest łatwe w przypadku tradycyjnych form reklamy. Natomiast dzięki internetowi stało się to dużo prostsze. Tylko czy tak można trafić z ofertą do każdego potencjalnego nabywcy? Nie do końca, natomiast z sieci korzysta 30 mln Polaków, zatem zdecydowana większość mieszkańców naszego kraju. Można zwrócić ich uwagę na produkty i usługi m.in. przez wyszukiwarkę Google. Jak?

mat. nadesłany

Reklama firmy lokalnej w Google – jak to zrobić?

W Polsce i w wielu innych krajach na świecie liderem pod względem popularności wyszukiwarek jest bezdyskusyjnie Google. Globalnie ma około 90% udziału w rynku, a w Polsce nawet ponad 95%. Załóżmy, że prowadzimy firmę w Katowicach – jak wykorzystać Google, żeby dotrzeć do zainteresowanych ofertą?
Warto od razu postawić na Google Ads, czyli reklamę w płatnych wynikach wyszukiwania. Kiedy wyślemy zapytanie o produkt lub usługę, to najczęściej na górze rezultatów zobaczymy pozycje oznaczone jako Reklama. W tym przypadku płacimy z każde kliknięcie. Warto postawić na te działania, gdyż możemy dzięki nim pozyskiwać ruch z Google nawet w tym samym dniu, w którym rozpoczniemy kampanię. Natomiast pozycjonowanie stron przynosi efekty dopiero z czasem. Celem tych działań jest osiąganie wysokich pozycji na zapytania w organicznych wynikach wyszukiwania, inaczej nazywanych bezpłatnymi lub naturalnymi. Strona, a dokładnie oferta, może być dostępna na zapytania lokalne więcej niż tylko jeden raz. Jak to możliwe?

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

W lokalnych wynikach wyszukiwania, zaraz pod reklamami, pojawia się tzw. trzypak z Google Maps. To wizytówki przedsiębiorstw, które mają Profil Firmy w Google. Da się go założyć za darmo tutaj: google.com/intl/pl_pl/business/. Dzięki temu wizytówka może być widoczna w wynikach Google Maps, a także pojawić się w trzypaku, ale osiągnięcie takiego rezultatu wymaga zwrócenia uwagi na wiele kwestii. Wpływ na widoczność mają takie czynniki jak:

  • Opinie – czyli recenzje dodawane przez klientów w wizytówce. Powinno ich systematycznie przybywać. Im dłuższe, tym lepiej. Optymalnie, jeśli zawierają najważniejsze dla nas słowa kluczowe.
  • Nazwa firmy – Google zakazuje w regulaminie używania słowa kluczowego jako nazwy. Najlepiej połączyć brand z istotną dla nas frazą, np. Salon fryzjerski Amelia.
  • Opis firmy – do wykorzystania mamy 750 zzs, ale najważniejsze jest pierwszych 250 zzs. To w tej części powinny się znaleźć najważniejsze słowa kluczowe.
  • Mapa na stronie – można ją dodać np. w zakładce Kontakt. Powinna wskazywać na siedzibę firmy. Optymalnie, jeśli dane adresowe w tej zakładce są opisane za pomocą danych strukturalnych.
    Poza tym warto aktywnie prowadzić profil – dodawać zdjęcia, produkty, usługi, aktualizować dane.

Pozycjonowanie strony w Google

Poza wizytówką warto zająć się stroną WWW. Jednocześnie w wynikach może być widoczny Profil Firmy w Google i witryna. Przy czym w przypadku strony wpływ na pozycję mają inne czynniki. Jeżeli interesuje nas takie pozycjonowanie firm w Katowicach, to powinniśmy postawić na następujące działania:

  • Optymalizacja treści pod słowa kluczowe – wybrać je można za pomocą takich narzędzi jak np. Senuto, Semstorm, planer słów kluczowych Google.
  • Linki na innych stronach prowadzące do naszej witryny – najlepiej powiązane tematycznie, umieszczone w popularnych serwisach.
  • Wewnętrzne linkowanie – czyli odnośniki na stronie prowadzące do innych podstron.
  • Core Web Vitals – to wskaźniki dotyczące wydajności witryny i szybkości ładowania. Im wyższe rezultaty, tym lepiej.
  • Optymalizacja grafiki – nazwa powinna się składać ze słowa kluczowego, a poza tym należy dodać opis alternatywny (tag alt), który wskazywać będzie na zawartość zdjęcia i zawierać najważniejszą frazę dla danej podstrony.

To tylko niewielka część wdrożeń, które są potrzebne do zwiększenia widoczności. Z resztą elementów wymaganych do odniesienia sukcesu w Google znajdziesz tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-katowice. Pozycjonowanie stopniowo przynosić będzie coraz lepsze rezultaty. Dzięki optymalizacji strony pod wymagania wyszukiwarki jednocześnie dostosowujemy ją pod wieloma względami do oczekiwań klientów.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024