Jastrzębianka chciała pomóc, a została oszukana na BLIKa
Mieszkanka Jastrzębia odebrała wiadomość z prośbą o pożyczenie 1000 złotych. Będąc pewna, że pomaga znajomej, podała kod BLIK, zatwierdziła transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku i tym sposobem straciła pieniądze.

Kobieta zorientowała się, że została oszukana, gdy po paru minutach otrzymała kolejną prośbę o pieniądze od tej samej osoby. Pamiętajcie, że transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć.
Jak nie dać się okraść?
Niestety transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego pamiętaj:
- Należy przede wszystkim dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
- Nie należy podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia, czy to faktycznie nasz znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić do znajomego, aby upewnić się, czy faktycznie on znalazł się w potrzebie.
- Zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np., gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.
Czytaj także: