Jastrzębski Węgiel najbardziej medialnym klubem siatkarskim. Gratulujemy!
Jastrzębski Węgiel jest najbardziej medialnym klubem siatkarskim w Polsce. Ranking opublikował magazyn Forbes. Pod uwagę brano liczbę publikacji medialnych na temat każdego klubu.

Szacowany czas czytania: 02:34
W przypadku Jastrzębskiego Węgla, w okresie od maja ubiegłego roku do maja tego roku, wyniosła ona ponad 20 tysięcy (20 224). Drugi w zestawieniu klub siatkarski Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle miał nich o blisko 7 tysięcy mniej (13 470). Na podstawie ilości publikacji dotyczących klubu wyliczono tak zwaną wartość mediową, dla Jastrzębskiego Węgla wyniosła ona ponad 79 milionów złotych (79 200 000). Dodajmy, że w rankingu na najbardziej medialnych polskich sportowców zwyciężyła nasza najlepsza tenisistka, liderka światowego rankingu WTA Iga Świątek.
Jastrzębski Węgiel najbardziej medialnym klubem siatkarskim!
Magazyn „Forbes” wraz z firmą Pentagon Research i „Przeglądem Sportowym” opracował i opublikował ranking najbardziej medialnych marek w polskim sporcie. Z dumą obwieszczamy, że jesteśmy najbardziej medialnym klubem siatkarskim w kraju!
Polska edycja międzynarodowego dwutygodnika „Forbes” wydawana jest co miesiąc przez Ringier Axel Springer Polska. W Polsce pismo ukazuje się od 16 grudnia 2004 roku. Opisuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze w kraju i na świecie oraz strategie biznesowe. „Forbes” cyklicznie przygotowuje też różnego rodzaju rankingi oraz organizuje wiele imprez dla ludzi biznesu.
W opublikowanym w czerwcowym wydaniu „Forbesa” rankingu najbardziej medialnych klubów siatkarskich w kraju zwyciężył Jastrzębski Węgiel! Liczba publikacji medialnych na temat naszego klubu wyniosła ponad 20 tysięcy, a wartość mediową wyliczono na 79,2 mln złotych!
W rankingu na najbardziej medialnych polskich sportowców zwyciężyła najlepsza polska tenisistka i liderka światowego rankingu WTA Iga Świątek przed kapitanem piłkarskiej reprezentacji Polski i innym świetnym polskim tenisistą Hubertem Hurkaczem. Wśród siatkarzy najwyżej sklasyfikowani zostali: Wilfredo Leon (11. miejsce) przed Aleksandrem Śliwką (12. miejsce) i Bartoszem Kurkiem (13. miejsce).
Nie jest też chyba zaskoczeniem, że spośród klubów piłkarskich media najwięcej uwagi poświęcają Legii Warszawa. W żużlu najbardziej medialna jest Enea Falubaz Zielona Góra, w piłce ręcznej Industria Kielce, zaś wśród klubów koszykarskich Trefl Sopot.
Co ciekawe, najbardziej medialnym wydarzeniem sportowym okazał siatkarski Tauron Puchar Polski organizowany w Krakowie, który okazał się bardziej nośny medialnie, aniżeli KSW, Tour de Pologne czy Fortuna Puchar Polski.
Metodologia:
Wartość ekspozycji mediowych obliczana jest metodami porównawczymi, m.in. opierając się na polityce cenowej wiodących mediów w Polsce oraz rankingach popularności stron internetowych.
Wartość ta zależy od formy ekspozycji (zdjęcie lub grafika, ekspozycja tekstowa w tytule, ekspozycja tekstowa w treści). Podstawą wyceny jest miesięczna liczba unikalnych użytkowników portalu, na którym zamieszczono artykuł – nośnik przekazu. Koszt odnoszony jest do średniego CPM, czyli określonej wartości na każdy tysiąc unikalnych użytkowników. Wartość ta jest obliczana na podstawie analizy cenników artykułów sponsorowanych w polskich serwisach informacyjnych, tematycznych i branżowych.
Badanie przeprowadziła firma Pentagon Research w okresie od 13 maja 2023 roku do 12 maja 2024 roku.
Czytaj także: