Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Kierowcy! Od piątku bez utrudnień na autostradzie A4, ale tylko na kilka dni

Facebook Twitter

W piątek 8 lipca przywrócony zostanie ruch na obu jezdniach A4 pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą województw opolskiego i śląskiego. Tym samym zakończą się prace zaplanowane na jezdni południowej autostrady A4. Kolejny etap remontu, na jezdni północnej, ruszy 18 lipca br.

utrudnienia na autostradzie

W poniedziałek 11 lipca rozpocznie się przekładanie barier ochronnych separujących ruch na jezdni północnej na sąsiednią jezdnię południową, w kierunku Katowic. W tym czasie wystąpią utrudnienia na obu jezdniach w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu – kierowcy będą się poruszali prawym pasem. Po 18 lipca rozpoczynamy prace na 7 km odcinku jezdni północnej w kierunku Wrocławia od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim. Ruch zostanie przełożony na jezdnię południową z układem pasów 2+1. Kierowcy zmierzający w kierunku Wrocławia będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden.

Węzeł Strzelce Opolskie zostanie oddany do ruchu od połowy lipca br. Jednak ze względu na prowadzone prace na jezdni północnej, nie będzie można na nim zjechać od strony Katowic do Strzelec Opolskich i wjechać w kierunku Wrocławia.

Całe zadanie obejmuje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.

Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj