Kolejne metody działania oszustów! Żorzanka dała się nabrać i straciła pieniądze
Pomimo wielu ostrzeżeń kolejna żorzanka dała się nabrać i straciła pieniądze. Przejmowanie kont społecznościowych i podszywanie się pod najbliższych lub znajomych to kolejna z metod działania oszustów.
Wczoraj (27.01.) mieszkanka Żor otrzymała wiadomość za pośrednictwem znanego komunikatora społecznościowego z zapytaniem o to, czy ma możliwość płatności „BLIK”-em. Osoba podszywająca się pod znajomą posiadała wiedzę na temat poprzednich rozmów i zwracała się po imieniu do „swojej” koleżanki. Pieniądze te miały służyć do zrobienia płatności w Internecie i szybkiej wysyłki towaru, a sama miała nie mieć aktywnej usługi „BLIK” w swoim banku.
Kobieta poprosiła o pomoc swoją 36-letnią córkę, a ta wygenerowała kod. Chwilę po tym w jednym z bankomatów w innej części województwa oszust wybrał tysiąc złotych, uszczuplając o tę kwotę konto kobiety.
Czytaj także:
- ZUS ostrzega przed oszustami wykorzystującymi tzw. spoofing
- Wykorzystują koronawirusa, by wyłudzić pieniądze. Nowa metoda oszustów
- Kradzież forda w Skoczowie – okazja też czyni złodzieja