Komunikacja z klientem. Na tym muszą się skupić przedsiębiorcy z regionu
Skuteczna komunikacja z klientem. To rzecz, na którą zwracają uwagę przedsiębiorcy z regionu. To trudne czasy dla biznesu, dlatego wciąż trzeba się szkolić, by móc się rozwijać, ale też by przetrwać na rynku.

M.in. jak o tym jak pisać oferty, by ludzie chcieli je czytać, ale też o efektywnej pracy zespołowej można było dowiedzieć się więcej w czasie konferencji „Rybnika dla Biznesu”, jaka odbyła się na terenie Zabytkowej Kopalni Ignacy w Niewiadomiu. Uczestnicy Iwona Krupanik z branży ogrodniczej i Renata Paryl, prowadząca biuro rachunkowe podkreślały, że takie spotkania są potrzebne:
Iwona Krupanik: Tutaj można dowiedzieć się czegoś, tak jak powiedziałam, czego z książek nie da się do końca wyczytać. Jak najbardziej, takie spotkania na żywo, zadanie pytań – wydaje mi się, że jest to bardzo dobra idea.
Radio 90: Tematy ciekawe?
Renata Paryl: Tak. Zdecydowanie tak. Takie na czasie. Szczególnie istotne jest to, że można podzielić się tą informacją i własnym doświadczeniem.
Iwona Krupanik: Jak się spotyka człowieka na takim spotkaniu, to mimo, że tak jak ja przyszłam tutaj sama, wiem, że można kogoś spotkać, poznać, porozmawiać i właśnie wymienić się informacją, która przez ten okres zamknięcie była tylko dla nas i mogliśmy ją wypuścić, i po to te spotkania są organizowane. Myślę i mam nadzieje, że będą one w kolejnych edycjach i też będą mogła w nich wziąć udział.

Fot. M. Koczy / rybnik.eu
Z jakimi problemami borykają się teraz przedsiębiorcy?
Iwona Krupanik: W pozyskaniu tego klienta, wydaje mi się. Ten kryzys, który obecnie jest…no nie jest łatwo. Ja pracuję w branży ogrodniczej, więc trzeba właśnie znaleźć tę grupę docelową, dotrzeć w odpowiedni sposób czyli Facebook, Instagram, czy TikTok. To mi dało pozytywną wizję tego, co powinnam zmienić u siebie, żeby tę grupę znaleźć. Ja na pewno wyniosę z tego dużo, jeśli chodzi o swoją firmę.
Renata Paryl: Ja akurat jestem w takim miejscu, że zastanawiam się nad kierunkiem, nad tym celem. My się zmieniamy, otoczenie się zmienia i co z tym teraz zrobić? Uświadamianie klienta, szkolenia, budowanie relacji w klientem – możliwości są ogromne.
Uczestnicy konferencji podkreślali, że w obecnych czasach odpowiednia, przygotowana i dopracowana komunikacja jest kluczem do sukcesu. Mówią o tym Mateusz Maik ze Stowarzyszenia Przedsiębiorcy z Wyboru i Stanisław Cieśla ze Stowarzyszenia ABSL sektora nowoczesnych usług:
Mateusz Maik: To jest kluczowe, tak na prawdę, żeby przetrwać tę obecną sytuację, a tego typu spotkania dają możliwość, żeby tego typu przedsiębiorcy ze sobą rozmawiali. Czyli po pierwsze – wiedza, po drugie – zderzenie naszego doświadczenia, naszych problemów z innymi przedsiębiorcami. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski, iść do przodu.
Stanisław Cieśla: Lepiej jesteśmy w stanie poznać potrzebę tego klienta, a świat jest tak szybki i tak dynamiczny, że tak na dobrą sprawę pewne biznesu, pewne kwestie rozgrywają się tu i teraz, więc szukam partnera biznesowego, który zaadresuje tę potrzebę tu i teraz. Partner, który jest mi w stanie zaadresować ten problem, to jest ten najcenniejszy.
Konferencja „Rybnik dla Biznesu” odbyła się po raz czwarty.
Czytaj także: