StartKultura

Konkurs Multikino Rybnik: wygraj bilety na Nocny Maraton Filmowy

W trakcie ENEMEFu: Polskie Kino 2012/2013 pokazane zostaną: jeden z najbardziej wyczekiwanych filmów sezonu, czyli „Drogówka” Wojciecha Smarzowskiego, wciągający thriller „Sęp”, poruszający obraz o facetach (choć nie tylko dla facetów) „Mój rower” Piotra Trzaskalskiego oraz najbardziej kontrowersyjny polski film ostatniego roku – „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego.

Nocny Maraton Filmowy: start – piątek (1.02.), godzina 22.00; koniec – sobota (2.02.) godzina 6.00.

WYGRAJ PODWÓJNE ZAPROSZENIE NA NOCNY MARATON FILMOWY W MULTIKINIE RYBNIK!

Konkurs rozpoczynamy w środę (30.01.) o godzinie 12.00, zabawę kończymy w czwartek (31.01.), po godzinie 20.00 w wieczornym programie Łukasza Jakubczyka.

Aby powalczyć o jedno z czterech podwójnych zaproszeń należy w komentarzach poniżej wpisać, w jaką postać z polskich filmów chciałbyś się wcielić, jaką zagrać rolę w polskim filmie.

Czekamy na Wasze pomysły, najlepsze nagrodzimy. O szczegółach odbioru nagrody zwycięzców poinformujemy mailowo, dlatego przypominamy, by po rozwiązaniu konkursu sprawdzić swoją skrzynkę.

A oto prezentacja filmów, które zostaną wyświetlone podczas ENEMEF-u:

Drogówka

  • Polska 2013, 118′
  • reżyseria i scenariusz: Wojciech Smarzowski
  • obsada: Bartłomiej Topa, Marcin Dorociński, Eryk Lubos, Marian Dziędziel
  • muzyka: Mikołaj Trzaska

„Drogówka” Wojciecha Smarzowskiego (twórcy „Wesela”, „Róży”, „Domu złego”) to jeden z najbardziej wyczekiwanych polskich filmów tego sezonu.
Fabuła obejmuje wypadki rozgrywające się podczas jednego tygodnia. To historia siedmiu policjantów, których oprócz pracy łączy przyjaźń, imprezy, sportowe samochody i wspólne interesy. Ich zamknięty świat z pozoru działa doskonale. Wszystko się zmienia, gdy w tajemniczych okolicznościach ginie jeden z nich. O morderstwo zostaje oskarżony sierżant Ryszard Król…

Najnowszy film Smarzowskiego to bezkompromisowa produkcja, zarówno pod względem formy jak i treści, wypełniona mrokiem i złem, utrzymana w charakterystycznym dla reżysera stylu. Twórca kolejny raz pokazuje to, o czym większość z nas chciałaby nie wiedzieć.

Sęp

  • Polska 2012, 133′
  • reżyseria i scenariusz: Eugeniusz Korin
  • obsada: Michał Żebrowski, Daniel Olbrychski, Paweł Małaszyński
  • muzyka: Archive

Film Korina to przykład kina sensacyjnego, które nie jest tanią podróbką amerykańskich produkcji.

W centrum Europy zaczynają znikać ludzie. Śledztwo przejmuje Sęp – twardy i nieprzekupny policjant. Kiedy pozna Nataszę, da się uwikłać w niebezpieczną grę pełną namiętności i niedopowiedzeń. Sęp rozpocznie wyścig z przeciwnikiem wyprzedzającym go wciąż o krok. Zabrnie w pułapkę bez wyjścia, z łowcy zamieni się w zwierzynę. Balansując na granicy namiętności i rozumu, logiki i manipulacji, będzie musiał walczyć o życie.

Film z doskonałym scenariuszem, świetną grą aktorską oraz niesamowitą muzyką zespołu Archive.

Mój rower

  • Polska 2012, 90′
  • reżyseria: Piotr Trzaskalski
  • scenariusz: Piotr Trzaskalski, Wojciech Lepianka
  • obsada: Artur Żmijewski, Michał Urbaniak, Krzysztof Chodorowski
  • muzyka: Wojciech Lemański

„Mój rower” to najnowszy film twórcy „Ediego”. Wzruszający, szczery i inteligentny, z nieprzewidywalnym scenariuszem.

Dziadek, ojciec i syn, mieszkający w innych częściach Europy, spotykają się po latach, by odnaleźć zaginioną babcię. Skazani na swoje towarzystwo przez kilka dni, nie przepuszczą żadnej okazji, żeby uprzykrzyć sobie życie. Jednocześnie ta nowa dla nich sytuacja będzie okazją do pokoleniowego pojednania. Film Trzaskalskiego to nietypowy przewodnik po męskim świecie.

W roli dziadka wystąpił Michał Urbaniak, światowej sławy muzyk jazzowy.

Pokłosie

  • Polska 2012, 102′
  • reżyseria i scenariusz: Władysław Pasikowski
  • obsada: Maciej Stuhr, Ireneusz Czop, Jerzy Radziwiłowicz
  • muzyka: Jan Duszyński

„Pokłosie” to najbardziej kontrowersyjny polski film ostatniej dekady, który nikogo nie pozostawi obojętnym.

Franciszek Kalina po latach emigracji przyjeżdża do Polski, zaalarmowany wiadomością, że jego młodszy brat popadł w konflikt z mieszkańcami swojej wsi. Po przyjeździe odkrywa, że przyczyną jest mroczna tajemnica sprzed lat. Skłóceni od lat bracia próbują dojść prawdy. Prowadzone przez nich śledztwo zaostrza konflikt, który przeradza się w otwartą agresję. Ujawniona tajemnica odciśnie tragiczne piętno na życiu braci i ich sąsiadów.

Władysław Pasikowski przy tworzeniu „Pokłosia” czerpał z thrillera, a nawet z horroru. Powstał film mroczny, klimatyczny, przemawiający do najgłębszych zakamarków ludzkiej świadomości.

Zostaw komentarz