Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Koronawirus: Wysokie ceny? Błędy w ofertach?

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowano pakiet informacji w sprawie skarg i pytań, jakich nie brakuje w związku z epidemią w Polsce. Na radio90.pl przypominamy kontakty do Powiatowych Rzeczników Praw Konsumentów w naszym regionie.

Fot. reverent / pixabay.com

Szacowany czas czytania: 01:33

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką duża liczba próśb o interwencję, dotyczą one najczęściej odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.

Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli

– wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady zostały zamieszczone pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus.

Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują.

Konsumencie, masz prawo do:

  • Uczciwej i jasnej ceny,
  • Bezpiecznych produktów,
  • Rzetelnej informacji o ofercie,
  • Bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres monitoring@uokik.gov.pl lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.

Pomocą służą również Powiatowi lub Miejscy Rzecznicy Konsumentów w naszym regionie:

Wodzisław Śląski

tel.: 32 453 99 62,
e-mail: prk@powiatwodzislawski.pl

Rybnik

tel.: 32 41 613 35
e-mail: rzecznik@starostwo.rybnik.pl

Jastrzębie- Zdrój

tel.: 32 4785 351
e-mail: miasto@um.jastrzebie.pl

Żory

tel.: 32 43 48 158
e- mail: umzory@um.zory.pl

Cieszyn

tel.: 33 4777311
e-mail: sr@powiat.cieszyn.pl