Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

W 30 sekund o prowadzeniu biznesu [FOTO,WIDEO]

Facebook Twitter

Krótko o biznesie. Nową formę spotkań przedsiębiorców z regionu zaproponowała Izba Gospodarcza z Wodzisławia wspólnie z Centrum Inicjatyw Społecznych z Rybnika.

Stu przedstawicieli różnych branż w 30 sekund musiało zaprezentować swoje atuty, by przekonać do siebie potencjalnych kontrahentów. Takie śniadanie biznesowe zorganizowano w Industrialnym Centrum Kultury w Rybniku-Niewiadomu:

Nawiązujemy kontakty, spotykamy się coraz częściej, wymieniamy informacjami. Przede wszystkim dajemy pytania drugiej stronie. Czym się zajmuje, czego potrzebuje. W momencie, kiedy my mu w czymś pomożemy, to na zasadzie reguły wzajemności, ta druga osoba, firma pomoże również nam. Trzeba pamiętać przede wszystkim od rozpoczęcia tzw. ‚small tokiem’ czyli o rozmowach swobodnych, o pogodzie, o wydarzeniach, a potem przechodzimy do konkretów. A o czym nie rozmawiać? Trzy istotne tematy, nie poruszamy tematów o religii, polityce i seksie.

– poleca Krzysztof Dybiec, prezes Izby Gospodarczej w Wodzisławiu.

Przedsiębiorcy cenią sobie takie spotkania:

Radio 90: Czy takie krótkie spotkania, krótkie formy, gdzie szybko musicie się zaprezentować, przynoszą rzeczywiście rezultat i przekładają się na kontakty biznesowe?

Jak najbardziej, ja jestem za tym, żeby się spotykać jak najczęściej. Każdy z nas jest bardzo zapracowany. Ja osobiście wstaję o 4 rano, tutaj mam przynajmniej stu przedsiębiorców, tych, którzy mnie na najbardziej interesują, mogę z nimi zamienić słowo. Potem, jeśli mamy możliwość spotykamy się ‚one to one’ po to, żeby bardziej rozszerzyć swoją działalność. Szukam lokalu do wynajęcia, do kupienia, żeby postawić większą produkcję moich lodów. Okazuje się, że jest lokal do kupienia, nie wiedziałem, a przejeżdżam koło niego codziennie. Jeśli wiemy co produkujemy, czego oczekujemy od życia myślę, że nawet 15 sekund wystarczy.

– mówi Tomasz Dybała, przedsiębiorca z Rybnika. Na te 30 sekund prezentacji na pewno trzeba się przygotować:

Nie każdy potrafi w tych kilku słowach precyzyjnie opisać swoją działalność. Staramy się, żeby każdy miał okazję zaprezentować siebie, swoją ofertę i powiedzieć jakich kontrahentów szuka. Są osoby, które mają taki dar i w 30 sekund potrafią sprzedać wszystko, natomiast głównym założeniem jest to, żeby zawiązać kontakty między osobami, poznać się na takim poziomie prywatnym i być może w przyszłości nawiązać współpracę biznesową.

dodają Emil Nagalewski i Piotr Dominiak z rybnickiego CRiS-u. I ostatnia rada od przedsiębiorców: w ciągu 30 sekund warto powiedzieć coś co przyciągnie uwagę, coś co zaintryguje lub rozbawi. Co zostanie zapamiętane.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj