Kupując cokolwiek, pytaj o zwrot
Kupując w sklepie stacjonarnym, zapytaj czy przyjmowane są zwroty. W dobie pandemii nic się nie zmieniło: decyzja w tej sprawie wciąż zależy od dobrej woli sprzedawcy, który nawet jeśli wcześniej zwroty towarów przyjmował, w każdej chwili może z tego zrezygnować.
Może też skrócić czas na zwrot towaru np. z 14 do 7 dni. Dlatego zawsze decydując się na zakup w sklepie stacjonarnym trzeba zapytać sprzedawcę czy zwrot towaru będzie możliwy. I jest to w interesie klienta.
Jak słyszymy od Eweliny Stelmach, Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Jastrzębiu:
Jeśli w dniu zakupu zwrot był możliwy np. w ciągu dwóch tygodni, a w międzyczasie sprzedawca zmienił zasady, nas dotyczy ta która obowiązywała w momencie zakupów.
Co ze zwrotami w dobie walki z koronawirusem, kiedy sklep jest zamknięty? Warto nawiązać kontakt ze sprzedawcą telefonicznie lub drogą mailową i np. umówić się na odesłanie przesyłki pocztą lub kurierem albo na jej zwrot po otwarciu sklepu. Przypomnijmy, że 14 dni na odstąpienie od umowy ma zawsze klient, który kupuje na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. przez internet.
Polecamy, przeczytaj: