Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Ma być lepiej po remoncie na torach

Facebook Twitter

Dobiegają końca prace na kolejowym odcinku Żory–Rybnik– Sumina. Wymieniono ok. 55 km torów i 60 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano 36 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Są także nowe perony na stacjach.

Modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych zakończy się w drugim kwartale tego roku. Po zakończeniu prac, pociągi pojadą szybciej, a ich prędkości wzrosną do 80-120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, tzn. zajmie 15. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni w 9 zmodernizowanych, nowoczesnych nastawniach. Prace kosztować będą 370 mln złotych, znaczna ich część to pieniądze z Unii.


Rewitalizacja linii to korzyści m.in. dla mieszkańców Żor i Rybnika. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. Perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa i wyposażona w ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji w Rybniku zamontowane zostały windy.


Inwestycja tworzy nowe możliwości kolei w Rybnickim Okręgu Węglowym, który jest ważnym fragmentem południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Zwiększa się przepustowość, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej staje się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.


Przebudowa odcinka Żory – Rybnik – Sumina to część większego projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 i jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024