Masz problem z dodzwonieniem się do sanepidu? Możesz wypełnić formularz online
Dzwonić do sanepidu czy nie dzwonić? Oto jest pytanie, które zadają nasi słuchacze. Dlatego w Radiu 90 przypominamy, że zamiast tracić czas, by dodzwonić się do stacji sanitarno- epidemiologicznej, można wypełnić formularz online.
Można to zrobić za pomocą Internetowego Konta Pacjenta. To szybsza, bardziej skuteczna i zdecydowanie wygodniejsza forma kontaktu z sanepidem niż próby telefonicznego połączenia, zdarza się, że trwające kilka godzin. Dlatego jeśli miałeś kontakt z osobą zakażoną koronawirusem lub otrzymałeś dodatni wynik testu i wiesz, że mogłeś kogoś zakazić – wypełnij formularz.
Po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta po prawej stronie, obok powitania, znajduje się napis „Kwarantanna – zgłoszenie online” wraz z czerwoną ikonką przedstawiającą koronawirusa. Po wysłaniu zgłoszenia w ciągu 24 godzin powinien zadzwonić ktoś z sanepidu. Czas ten może się wydłużyć ze względu na liczbę zgłoszeń. Jeśli jednak w ciągu kolejnych 12 godzin kontakt nie nastąpi, wyślij zgłoszenie ponownie lub zadzwoń na infolinię.
Kwarantanna i izolacja jest od jakiego czasu nakładana na chorych automatycznie od dnia otrzymania pozytywnego wyniku testu, ZUS też sam pobiera informacje w celu wypłaty świadczenia chorobowego, nie trzeba już dostarczać decyzji sanepidu do ZUS lub pracodawcy.
Ważne telefony
- Pytania związane z kwarantanną: zadzwoń na infolinię inspekcji sanitarnej: +48 22 25 00 115
- Automatyczne powiadomienia o kwarantannie: +48 22 10 43 705
- Co robić w razie objawów lub podejrzenia zakażenia: infolinia NFZ: 800 190 590
- Pytania dot. zasiłków, świadczeń i ulg w prowadzonej działalności: infolinia ZUS: +48 22 560 16 00
Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!