Nauka zdalna może być ciekawa. Projekt „Być jak Ignacy. Nauka to przyszłość”
"Nauka zdalna może być fajna, pod warunkiem że jest ciekawie realizowana" - przekonuje Aleksandra Siwy nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Rybniku. O ile uczniowie znużeni lekcjami online nie zawsze tak uważają, o tyle ich koledzy biorący udział w interesujących zajęciach dodatkowych są innego zdania.
Dowodem tego jak twierdzi pedagog, jest 100% frekwencja na zajęciach pozalekcyjnych, w trakcie których uczniowie biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Być jak Ignacy. Nauka to przyszłość”:
Co ciekawe, mimo, że jest zdalna edukacja, na tych dodatkowych zajęciach jest zawsze 100% frekwencja, czyli uczniowie chcą brać w tym udział. Nie trzeba ich do tego przymuszać i sprawia im to radość. Myślę, że to jest pozytywne w sytuacji, kiedy nauka zdalna może się wydawać przytłaczająca. Myślę, że ten program w tym roku idealnie się wpisał w naszą sytuację. Pokazali nam, że możemy inaczej, że możemy tę naukę przekazywać, że mamy formę zdalną. Możemy to robić w ciekawy sposób. To inspiruje naszych uczniów, bo to nie tylko uczenie się przez internet, ale również to są działania uczniów w domu. Oni chętnie robią coś dodatkowego, np. tworzą wiatraki z papieru, czy przeprowadzają proste doświadczenia, jak pozyskiwanie elektryczności z ogórków.
W programie edukacyjnym biorą udział uczniowie klas VI i VIII. Jak mówią, najciekawsze są eksperymenty:
Mi najbardziej podobają się eksperymenty, jak ta praca pobudza naszą wyobraźnię (…) Możemy dowiedzieć się czegoś nowego, czego koledzy nie wiedzą. (…)
Program ma zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy w takich dziedzinach, jak energia, ekologia, transport oraz technologie przyszłości. Ma także przypominać o wybitnych polskich naukowcach. Projekt będzie realizowany do maja.
Czytaj także: