Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Nauka zdalna może być ciekawa. Projekt „Być jak Ignacy. Nauka to przyszłość”

Facebook Twitter

"Nauka zdalna może być fajna, pod warunkiem że jest ciekawie realizowana" - przekonuje Aleksandra Siwy nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Rybniku. O ile uczniowie znużeni lekcjami online nie zawsze tak uważają, o tyle ich koledzy biorący udział w interesujących zajęciach dodatkowych są innego zdania.

fot.StartupStockPhotos/ pixabay.com

Dowodem tego jak twierdzi pedagog, jest 100% frekwencja na zajęciach pozalekcyjnych, w trakcie których uczniowie biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Być jak Ignacy. Nauka to przyszłość”:

Co ciekawe, mimo, że jest zdalna edukacja, na tych dodatkowych zajęciach jest zawsze 100% frekwencja, czyli uczniowie chcą brać w tym udział. Nie trzeba ich do tego przymuszać i sprawia im to radość. Myślę, że to jest pozytywne w sytuacji, kiedy nauka zdalna może się wydawać przytłaczająca. Myślę, że ten program w tym roku idealnie się wpisał w naszą sytuację. Pokazali nam, że możemy inaczej, że możemy tę naukę przekazywać, że mamy formę zdalną. Możemy to robić w ciekawy sposób. To inspiruje naszych uczniów, bo to nie tylko uczenie się przez internet, ale również to są działania uczniów w domu. Oni chętnie robią coś dodatkowego, np. tworzą wiatraki z papieru, czy przeprowadzają proste doświadczenia, jak pozyskiwanie elektryczności z ogórków.

W programie edukacyjnym biorą udział uczniowie klas VI i VIII. Jak mówią, najciekawsze są eksperymenty:

Mi najbardziej podobają się eksperymenty, jak ta praca pobudza naszą wyobraźnię (…) Możemy dowiedzieć się czegoś nowego, czego koledzy nie wiedzą. (…)

Program ma zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy w takich dziedzinach, jak energia, ekologia, transport oraz technologie przyszłości. Ma także przypominać o wybitnych polskich naukowcach. Projekt będzie realizowany do maja.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj