Nowa usługa dla mieszkańców Godowa. Urząd Gminy uruchamia usługę „Mobilny urzędnik”
Urząd Gminy Godów w Nowym Roku uruchamia usługę "Mobilny urzędnik". To wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności, wieku lub choroby, mają ograniczenia w poruszaniu się uniemożliwiającym samodzielną wizytę w urzędzie.
Z usługi „Mobilny urzędnik” mogą skorzystać osoby, które:
- posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
- są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,
- są opiekunami faktycznymi osób zależnych,
- są opiekunami w ramach pieczy zastępczej,
- uruchamia od 3.01.2022 roku usługę Mobilnego Urzędnika, który pomoże załatwić sprawy urzędowe bez konieczności wychodzenia z domu.
By skorzystać z takiej formy wsparcia, należy wcześniej zgłosić taką potrzebę.
Jak zgłosić chęć skorzystania z usługi Mobilnego urzędnika?
- telefonicznie – Biuro Obsługi Klienta tel. 32 47 65 065,
- wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: [email protected]
- przez osobę zainteresowaną lub za pośrednictwem osoby zainteresowanej lub za pośrednictwem osoby trzeciej (np. członka rodziny, sąsiada, opiekuna faktycznego)
W zgłoszeniu wystarczy poinformować o potrzebie skorzystania z pomocy Mobilnego urzędnika oraz krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać numer telefonu do kontaktu. Następnie pracownik Urzędu Gminy Godów odpowiedzialny za realizację danej sprawy, skontaktuje się z mieszkańcem, by ustalić dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy Urzędnik dostarczy bezpośrednio do domu wszystkie potrzebne druki wniosków, pomoże w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w dniu umówionej wizyty, Klient otrzyma telefoniczne potwierdzenie, z podaniem imion i nazwisk pracowników, którzy będą realizowali usługę, a Mobilny urzędnik przed rozpoczęciem obsługi okaże się legitymacją służbową.
Ważne!
Usługa Mobilnego urzędnika jest bezpłatna.
Należy pamiętać ,że wszelkie dokumenty wymagane do załączenia w ramach Usługi klient ma obowiązek zgromadzić samodzielnie.
W ramach usługi można uzyskać pomoc w zakresie:
1) z zakresu zadań Referatu Podatków i Opłat:
- wypełnianie i przyjmowanie informacji/deklaracji w sprawie podatków i opłat lokalnych;
- deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych;
- informacji o gruntach;
- informacji o lasach.
2) zadań Referatu Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej:
- przyjęcie wniosku w sprawie zwrotu rodzicom/opiekunom prawnym kosztów przewozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego do przedszkola/szkoły/ośrodka;
- przyjęcie wniosku w sprawie organizacji bezpłatnego dowozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego do przedszkola/szkoły/ośrodka;
3) zadań Urzędu Stanu Cywilnego:
- wydanie odpisu skróconego, zupełnego lub wielojęzycznego z rejestru stanu cywilnego;
- przyjęcie wniosku o zmianę imienia lub nazwiska;
- realizacja usług świadczonych przez Urząd Stanu Cywilnego, uregulowanych przez odrębne przepisy;
4) zadań Referatu Organizacyjnego , Spraw Obywatelskich i Informatyki:
- wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności (zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy);
- zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy (z uwzględnieniem osoby właściciela lokalu);
- wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego;
- wpis, zmiana, wykreślenie, wznowienie i zawieszenie działalności gospodarczej;
- potwierdzanie własnoręczności podpisu.
5) zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska:
- przyjęcie wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy;
- przyjęcie wniosku o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy;
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew.
6) z zakresu Referatu Inwestycji, Mienia i Infrastruktury Komunalnej:
- przyjęcie wniosku o nadanie numeru porządkowego;
- przyjęcie wniosku o wydanie warunków wejścia w teren działki gminnej:
- przyjęcie wniosku o zajęcie pasa drogowego/umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.
7) innych zgłoszeń mieszkańców, co do których wymagana będzie wizyta i pomoc urzędnika
W zakresie Usługi mieści się wizyta Mobilnego Urzędnika w miejscu świadczenia usługi, podczas której Mobilny Urzędnik:
- udzieli pomocy w wypełnianiu wniosku, deklaracji, informacji lub innego formularza,
- udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z Usługą,
- dokona wizji lokalnej w terenie, jeśli sprawa tego wymaga,
- odbierze wypełnione i podpisane dokumenty, o których mowa w pkt 1 wraz z wymaganymi załącznikami i dostarczy je do kancelarii Urzędu celem rejestracji,
- Koordynatorem usługi wyznaczona została Pani Anna Juzek – pracownik Biura Obsługi Klienta.
Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!