Ograniczenia w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego w Cieszynie
Zgodnie z nowymi przepisami wprowadzonymi przez rząd, do 4 grudnia pracownicy urzędów administracji publicznej co do zasady mają pracować w ramach tzw. pracy zdalnej. Wprowadzenie tych zasad w tutejszym magistracie praktycznie nie ma wpływu na bieżące załatwianie spraw.
Wszystkie wydziały i referaty realizują swoje zadania. Nie ma technicznej możliwości, ani też formalno-prawnej, by wszyscy pracownicy funkcjonowali w jednym czasie w trybie pracy zdalnej. Wspólnie z naczelnikami i kierownikami przygotowano optymalne rozwiązanie, umożliwiające zarówno mieszkańcom załatwianie wszystkich spraw, jak i gwarantujące bezpieczeństwo i pracy w czasie epidemii pracowników.
Magistrat zachęca, by w pierwszej kolejności kontaktować się z wybranym wydziałem czy referatem telefonicznie bądź mailowo. Wiele spraw udaje się sfinalizować tą drogą. W holu ratusza przygotowane są stanowiska do obsługi mieszkańca, po wcześniejszym umówieniu się, możliwe jest bezpośrednie załatwienie sprawy z pracownikiem wybranego wydziału.
W zakresie spraw dotyczących wydawania dowodów osobistych, meldunku oraz działalności gospodarczej zaleca się rezerwację terminu poprzez internetowy system rezerwacji terminów, dostępny na stronie internetowej.
W Urzędzie Stanu Cywilnego sprawy niezwiązane z urodzeniami i zgonami załatwiane są od wtorku do piątku, zaś urodzenia i zgony w ciągu całego tygodnia. Wszystkie niezbędne dane kontaktowe urzędu, informacje o tym jak załatwić sprawę, itd., można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Urząd Miejski”.
Czytaj także: