Oszukiwali – teraz wypłacą rekompensaty
Jesteś wśród poszkodowanych przez Nową Telefonię? Firma wypłaci 60 złotych rekompensaty za wprowadzanie klientów w błąd. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec spółki z Warszawy, która dopuściła się nieuczciwych praktyk rynkowych.
Pracownicy firmy telekomunikacyjnej wprowadzali klientów w błąd, sugerując, że mają oni do czynienia z przedstawicielami swojego dotychczasowego operatora i proponując zmianę warunków umowy. Przyjęcie nowych warunków wiązało się ze zmianą operatora, o czym klienci nie byli informowani, a w rezultacie zostali narażeni na kary finansowe, będące konsekwencją zerwania umowy. Więcej na ten temat przeczytacie w portalu radia 90.
Firma Nowa Telefonia zobowiązała się:
– do wypłaty 60 zł każdemu klientowi, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów,
– zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzyć je pozytywnie,
– umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią,
– umożliwić rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy,
– zawiadomić konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.
Ze szczegółami można się zapoznać w decyzji UOKiK. Link TUTAJ