Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Oszustwo w Jastrzębiu, na pracownika banku. Kobieta straciła 63 tysiące złotych

Facebook Twitter

Kolejne oszustwo w Jastrzębiu. Mieszkanka tego miasta straciła oszczędności życia. Znać o sobie dali oszuści wyspecjalizowali  w oszustwach internetowych. Tym razem w stosunku do kobiety, zastosowano oszustwo "na  pracownika banku”.  

oszustwo w Jastrzębiu, oszustwo, policja

Oszustwo w Jastrzębiu: złodziej znów dali o sobie znać

Oszustwo w Jastrzębiu – ofiarą oszustów padła kobieta, która straciła 63 tysiące złotych. Tym razem oszuści zastosowali metodę „na pracownika banku”.

Na czym polega? Oszust dzwoni do danej osoby, podając się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” poleca, aby jego rozmówca zabezpieczył swoje pieniądze. Tutaj wchodzą różne warianty, jak np. zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust ma dostęp do urządzenia swojej ofiary i tym samym konta. Następnie dokonuje przelewów, a zaraz po tym wypłaca wszystkie zgromadzone na nim środki.

Kolejnym sposobem fałszywego „pracownika banku” jest przekonanie rozmówcy, że musi on wykonać przelew techniczny na wskazane przez oszusta konto. Oczywiście przelew musi być wykonany metodą ekspresową – bo inaczej, jak zapewnia „pracownik banku”, oszczędności zostaną skradzione. Przerażany rozmówca pod presją czasu wykonuje taki przelew, wierząc, że właśnie w ten sposób zabezpiecza zgromadzone przez siebie środki pieniężne.

Niestety po krótkim czasie okazuje się, że te pieniądze przepadają na zagranicznych rachunkach bankowych, bądź na konta bankowe kantorów wymiany walut, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów. Niestety są również przypadki, gdy fałszywy pracownik banku przeprowadza „weryfikację rozmówcy” i uzyskuje dane wrażliwe jak imię nazwisko numer pesel, w tym często login i hasło do aplikacji bankowej, wtedy nie tylko dokona kradzieży zgromadzonych środków, ale dodatkowo sprawca zaciągnie tzw. szybki kredyt.

I tak było w przypadku jastrzębianki. Kobieta odebrała połączenie telefoniczne od mężczyzny, który podał się za pracownika banku i zapytał, czy jastrzębianka wyraziła zgodę na wzięcie kredytu w wysokości 1600 złotych na jej dane. Gdy kobieta zaprzeczyła, została poinformowana, że za chwilę zadzwoni do niej pracownik z jej banku w tej sprawie.
Rozmówca poinformował kobietę, że dwa dni wcześniej wydany został duplikat jej karty bankomatowej oraz że właśnie wtedy doszło do próby podjęcia kredytu na jej dane. Kobieta, słysząc od mężczyzny, że zna jej dane osobowe włącznie z peselem, uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Kobieta została poinstruowana, że aby uchronić swoje oszczędności, które są zagrożone, musi wypłacić z konta i wpłacić na nowo utworzone konto techniczne, na które trzeba wpłacić te środki, co jastrzębianka uczyniła. Następnie kobieta znowu została pokierowana, aby udała się do banku w celu zabezpieczenia swojej zdolności kredytowej, a miało do tego dojść za pomocą wzięcia kredytu.

Kobieta po wzięciu kredytu została ponownie skierowana do bankomatu, gdzie za pomocą Blika wpłaciła pieniążki znów na rzekome konto techniczne. Cały czas podczas rozmowy, oszust informował kobietę, aby nie rozmawiała, z żadnym pracownikiem banku, gdyż są podejrzani o oszustwo, oraz że cała sprawa została już zgłoszona na policję. Niestety parę minut później kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa. Jastrzębianka straciła 63 tysiące złotych

– informuje Halina Semik, rzeczniczka policji w Jastrzębiu-Zdroju.

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 13 lipca 2024