Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Owoce z niską zawartością węglowodanów

Facebook Twitter

Na stłumienie głodu cukru lekarze i dietetycy polecają spożycie owoców. Watro jednak wiedzieć, że owoce są nasycone węglowodanami. Poniżej przedstawiamy listę owoców o niskiej zawartości węglowodanów i dużej ilości błonnika i składników odżywczych:

fot.silviarita

Brzoskwinia
Zawiera związki fenolowe, odpowiedzialne za modelowanie ekspresji genów. Obniżają ryzyko zachorowania na cukrzycę, obniża wysoki poziom cholesterolu.

fot. stevepb/pixabay

Arbuz
Owoc ten jest źródłem likopenu i karotenoidu. Składnik ten chroni naszą skórę przed uszkodzeniami słonecznymi. Spożywanie arbuzów obniża ryzyko powstania chorób serca.

fot. congerdesign/pixabay

Maliny

Owoce pełne antocyjanów, spożywanie ich obniża poziom cukru w naszej krwi. Maliny są także bogate w błonnik i są idealną przekąską, ponieważ jednak filiżanka tego smakołyku zawiera 84 kalorie.

fot.Heidelbergerin/pixabay

Kantalupa

Słodki pomarańczowy melon, to idealna niskokaloryczna i nisko węglowodanowa przekąska. Dzięki spożyciu niewielkiej jego ilości, zapewniamy sobie 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę A. Ma zbawienny wpływ na nasze oczy, skórę i odporność.

fot. colibri5/pixabay

Truskawki Zawierają polifenole, wspomagające odchudzanie naszego organizmu. Najnowsze badania dowodzą, że owoce te mogą obniżać poziom kortyzolu w naszym organizmie, dzięki czemu łagodzą nasz stres.
Jeżyny

Źródło przeciwutleniaczy, błonnika i witaminy C. Owoce te zapobiegają głodowi, wspomagają odchudzanie naszego organizmu, obniżają poziom cholesterolu oraz poprawiają zdrowie serca.

fot. pixel2013/pixabay

Awokado

Zawiera niewielką ilość węglowodanów, jest źródłem jednonienasyconego tłuszczu. Dzięki regularnemu spożywaniu awokado, zmniejsza się ryzyko chorób serca.

fot.coyot /pixabay

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 lutego 2020