PKP zbuduje terminal intermodalny. Co to takiego?
To ma być inwestycja na miarę naszych czasów. Trzeba szukać różnych rozwiązań, które mają ułatwić sprawny przewóz towarów. Oczekują tego przedsiębiorcy, z którymi współpracuje PKP. Sygnały odbiera też od swoich inwestorów miasto. Dlatego Rybnik i koleje podpisały list intencyjny w sprawie budowy terminala intermodalnego.
To takie centrum logistyczne, gdzie towary będą przeładowywane z samochodów na pociągi i odwrotnie.
-opisuje zasady działania takiego terminala „od kuchni”, Mirosław Antonowicz, członek Zarządu PKP S.A. Inwestycja ma powstać w rejonie dworca Rybnik Towarowy i ściśle być połączona z drogą Pszczyna-Racibórz:
-mówi prezydent Rybnika, Piotr Kuczera. Do dyspozycji PKP jest 20 hektarów, rozważane są więc dwa typy inwestycji:
-dodaje Mirosław Antonowicz, członek Zarządu PKP S.A. Zaletą tych planów jest z pewnością okazja do pojawienia się nowych miejsc pracy. I odciążenie naszych dróg od ciężkiego transportu:
-kończy Piotr Kuczera. Zanim terminal powstanie musi dobiec końca budowa drogi Pszczyna-Racibórz, a to planowane jest na 2019 rok. Żeby transport kolejowy był atrakcyjny dla firm, ważne są też remonty torów, dzięki czemu pociągi będą mogły przyspieszyć. W tym roku zbierana będzie dokumentacji i pozwolenia, prace budowlane mają ruszyć w przyszłym rok. Ich koszt szacuje się na około 80 milionów złotych.