StartWiadomości Wiadomości dnia

Podpisano umowę na rewitalizację linii kolejowej Rybnik-Chałupki

Będzie szybciej – bo do 80 km/h i wygodniej, a możliwości, jakie daje ten odcinek są bardzo ważne – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK:

Częściowo zostanie wymieniona sieć trakcyjna, rozjazdy, wzmocnione zostanie podłoże i nasypy. Wszystko ma być przygotowane tak, by pociągi na tej trasie mogły poruszać się z prędkością do 80 km/h – Stefan Bekir Assanowicz, prezes zarządu Rubau Polska:

Rewitalizacja linii przebiegającej przez Wodzisław daje nam motywację do tego, by nie ustawać w zabiegach stworzenia w mieście centrum przesiadkowego i przejęcia budynku dworca – dodaje Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta Wodzisławia:

Projektowanie centrum przesiadkowego rozpocznie się, kiedy miasto będzie już w posiadaniu budynku dworca. Chce go przejąć od PKP za symboliczną złotówkę. Jak dodaje Dariusz Szymczak, miasto chciałoby także otrzymać możliwość odstępstwa, tak, by pomieszczenia w budynku mogły być wykorzystywane do różnych celów, np. jako siedziby organizacji pozarządowych. Cel jest jasny – tłumaczy Adam Zdziebło, wiceminister Infrastruktury i i Rozwoju:

Adam Zdziebło dodaje, że z roku na rok w kolej w Polsce inwestuje się coraz większe pieniądze. Kwota wydana w tym roku to około 7 miliardów złotych, w 2015 ma to być już ponad 10 miliardów. Zachodzą więc pozytywne zmiany, a wiceminister Zdziebło zapytany o ocenę kolei w naszym kraju odpowiada:

To co najważniejsze dla mieszkańców to fakt, że rewitalizacja linii pozwoli na poruszanie się pociągom z szybkością do 80 km/h. To najważniejszy krok do tego, by wprowadzić na tych odcinkach ruch pasażerski:

– dodaje Tadeusz Skatuła, starosta powiatu wodzisławskiego. Ważnym elementem będzie również stworzenie połączeń, które pozwolą pasażerom podróżować tą linią także za naszą południową granicę. Rewitalizacja zostanie przeprowadzona na 32 kilometrach linii kolejowej między Rybnikiem a Chałupkami. Prace mają się zakończyć w październiku 2015 roku. Całość będzie kosztować ponad 160 milionów złotych. Prawie 100 milionów złotych to dofinansowanie ze środków unijnych, pozostałe środki to wkład PKP. Materiał przygotowała Monika Turoń.

Zostaw komentarz