Radio 90

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Podstawowe błędy we wnioskach do ZUS

Facebook Twitter

Brak podpisu pod oświadczeniem czy błędny numer rachunku bankowego. ZUS wylicza błędy, jakie popełniają przedsiębiorcy przy wypisywaniu wniosków o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Apeluje o staranne wypełnianie dokumentów, bo to decyduje o terminie wypłaty świadczenia.

mat.prasowe

Błędnie wypełnione formularze trzeba zweryfikować, wyjaśnić, co znaczenie wydłuża czas załatwienia sprawy.

W wielu przypadkach są to podstawowe błędy, jak chociażby brak podpisu. Wydaje się, że to niby nic wielkiego, ale sprawia, że wniosek, zamiast do realizacji musi zostać uzupełniony i wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. To wydłuża czas załatwienia sprawy jak chociażby wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnieniu z opłacania składek. Dlatego bardzo prosimy naszych klientów, by przed wysłaniem wniosku, uważnie go przeczytali, sprawdzili, czy wszystkie dane są prawidłowo wpisane

– mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Najczęstszy błąd, jaki popełniają wnioskodawcy to brak podpisu we wniosku. Przedsiębiorcy często dopisują też niepotrzebne informacje w różnych miejscach formularza. Są też przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego, albo zamiast niego wpisywany jest indywidualny numer rachunku składkowego w ZUS. Zdarzają się też inne błędy jak chociażby podpisywanie się imieniem i nazwiskiem ze wzorów ZUS.

Udostępniliśmy na naszej stronie internetowej wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany jako Jan Kowalski. Niestety niektóre osoby przepisują wzór bezrefleksyjnie i wpisują takie właśnie imię i nazwisko albo inne dane osobowe ze wzoru. Wiele wniosków wpływało na różne e-maile placówek ZUS, co również jest błędem. Takie osoby muszą je ponownie złożyć

– informuje rzeczniczka.

ZUS zwraca się z prośbą do klientów o staranne wypełnianie dokumentów. To decyduje o terminie wypłaty świadczenia. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego.

Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą, co znacznie wydłuża procedowanie takiego wniosku.

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. W województwie śląskim złożono ich ponad 110 tysięcy, najwięcej, bo około 85 tys. wniosków dotyczyło zwolnienia z opłacania składek.

Natomiast, w zeszłym tygodniu, 15 kwietnia, wypłacono pierwsze świadczenia postojowe. W województwie śląskim pieniądze trafiły do blisko 9,5 tys. samozatrudnionych. Łączna kwota wypłaty „postojowego” dla śląskich biznesmenów przekroczy 19 mln zł.

W najbliższy poniedziałek (20.04.) na kontach przedsiębiorców pojawią się kolejne świadczenia postojowe.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 1 grudnia 2020