Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Podsumowanie przebudowy drogi 935 w Kornowacu i Raciborzu

Facebook Twitter

Ponad 94 miliony złotych kosztowała przebudowa drogi wojewódzkiej w Raciborzu i Kornowacu. Chodzi o drogę numer 935, która łączy Racibórz przez Kornowac i Rydułtowy z Rybnikiem i dalej biegnie do Żor i Pszczyny. Remont obejmował odcinek od Kanału Ulga w Raciborzu do skrzyżowania z DW933 w Kornowacu.

Droga 935 w Kornowacu, w lipcu 2021 roku

Drogę przebudowano, ujednolicono szerokość jezdni, a na wjeździe ulicy Rybnickiej do Raciborza, na wysokości Brzezia dobudowano trzeci pas ruchu. Na całym odcinku całkowicie przebudowano infrastrukturę: gazową, wodociągową, kanalizacyjną czy elektroenergetyczną.

Jutro (25.07.) inwestycja zostanie podsumowana w Urzędzie Gminy w Kornowacu, została zrealizowana ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Historia remontu

W czerwcu 2015 podpisano umowę z biurem DROSYSTEM sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy drogi wojewódzkiej nr 935. Z końcem października 2018 roku uzyskano decyzję Wojewody Śląskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w zakresie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 935 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 do granicy miasta Rybnik. Do realizacji zadania została wybrana oferta firmy DROG-BUD sp. z o. o. Umowę na roboty budowlane podpisano we wrześniu 2019 roku. W kwietniu 2020 roku podpisano umowę na świadczenie usługi Konsultanta z firmą PROKOM Construction sp. z o.o.

Zakres inwestycji obejmował m.in.:

  • przebudowy istniejącej konstrukcji jezdni z dopuszczeniem nacisku pojedynczej osi 11,5 tony,
  • ujednolicenia szerokości jezdni,
  • przebudowy i korekty geometrii istniejących skrzyżowań,
  • przebudowy oraz budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych,
  • przebudowy zjazdów,
  • przebudowy i budowy zatok autobusowych,
  • zastosowania elementów bezpieczeństwa ruchu i elementów uspokojenia ruchu,
  • przebudowy i wykonania prac na obiektach mostowych,
  • wykonania elementów odwodnienia pasa,
  • zabezpieczenie i przebudowę wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi – sieci uzbrojenia terenu i inne,
  • budowę kanałów technologicznych,
  • budowę oświetlenia ulicznego,
  • budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Rybnickiej i Brzeskiej

Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony. ZDW w Katowicach stosuje przy tym najnowsze rozwiązania techniczne biorąc pod uwagę tzw. „koszt życia drogi” (Life Cycle Cost).

To sprawia, że przewidywana trwałość dróg (Perpetual Pavement) przebudowywanych i budowanych przez ZDW w Katowicach wynosi aż 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy. Na tej podstawie można stwierdzić, że zakres realizowanych i przygotowywanych w woj. śląskim inwestycji infrastrukturalnych jest imponujący. Sprawna realizacja umów jest wynikiem współpracy władz województwa z poszczególnymi samorządami. Dobrym tego przykładem jest oddawana obecnie do użytku przebudowana droga od Raciborza do m. Kornowac.

– podają służby prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj