Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Pomimo wezwań pomocy pogotowie ratunkowe nie przyjechało

Facebook Twitter

Młody mężczyzna był sam w pracy, gdy nagle poczuł silny ból w klatce piersiowej. Choruje na serce, więc wiedział, że natychmiast musi wezwać pomoc. Wykręcił 112, chwile rozmawiał, po czym stracił przytomność, gdy ją odzyskał, ponownie zadzwonił do Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego. Dyspozytor jednak zdecydował, że karetki nie wyśle.

Dlaczego? Bo jak twierdzi Wojciech Gumułka z biura prasowego Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego pacjent odmówił współpracy, nie odpowiadał na pytania, był nieuprzejmy, w końcu się rozłączył.

Dyspozytor natychmiast wykonał do niego kilka połączeń, które niestety nie zostały odebrane. W rezultacie braku kontaktu z pacjentem oraz jego wcześniejszej postawy zgłoszenie nie zostało przyjęte.

Gdy pacjent zadzwonił ponownie, tym razem połączył się z innym dyspozytorem. Schemat rozmowy się powtórzył – jak twierdzi pogotowie zamiast rzeczowych informacji przekazywał komunikaty o treści „ja cię załatwię” itp. Ta rozmowa również została przerwana. W efekcie także ten dyspozytor nie zdecydował o wysłaniu ambulansu do pacjenta.

W ocenie przełożonego dyspozytorów w tej sytuacji niewysłanie karetki było decyzją prawidłową. Jak było naprawdę? Jeśli pacjent złoży skargę, pogotowie udostępni nagrania rozmów.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024