Powiat raciborski: Pomoc w obsłudze bonu turystycznego
Powiat raciborski radzi mieszkańcom jak skorzystać z bonu turystycznego. Jeśli mamy jakiekolwiek problemy należy dzwonić na infolinię Polskiego Bonu Turystycznego, jest też specjalny adres mailowy, wiadomości trafiają do ZUS-u.
Osoba zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego:
- nr telefonu 22 11 22 111,
- e-mail: bon@zus.pl.
Zgłaszający powinien:
- dysponować danymi identyfikacyjnymi osoby uprawnionej do bonu (imię, nazwisko, PESEL, jeśli nie nadano, to seria i nr dokumentu tożsamości),
- podać dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail),
- przedstawić krótki opis problemu.
W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:
1. Dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu.
2. Wprowadza informacje na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.
Następnie:
1. Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania.
2. POT prowadzi postępowanie wyjaśniające.
3. POT wydaje decyzję administracyjną.
4. POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.
Czytaj także:
- 500 zł na wakacje dla każdego dziecka. Prezydent Andrzej Duda zapowiedział bon turystyczny
- Turbo promocja? Bon turystyczny jeszcze nie ruszył, a oszuści już działają
- Sprzedaż bonów turystycznych w internecie ruszyła. To nielegalne