Powiatowy Lider Przedsiębiorczości: 1% geniuszu, 99% – ciężkiej pracy
"Jak minister Tadeusz Jarmuziewicz zjadł obiad w tym miejscu, to stracił stanowisko. Ale uspokajam: to było w innej sali, tutaj klątwa nie działa" - tak wójt Mszany Mirosław Szymanek witał gości gali "Powiatowego Lidera Przedsiębiorczości", przypominając spotkanie przedstawiciela rządu z samorządowcami w sprawie roszczeń za naprawę dróg zniszczonych w trakcie budowy autostrady.
Słynny obiad za 213 złotych był dwa lata temu.
Ten rozwój zależy od kondycji przedsiębiorców:
– mówi Mirosław Szymanek, wójt Mszany, a starosta wodzisławski Tadeusz Skatuła dodaje, że w powiecie wodzisławskim nie jest najlepiej pod względem ilości firm:
Jerzy Waltar starszy Wodzisławskiego Cechu Rzemieślników i Innych Przedsiębiorców przyznaje, że kiedy po raz pierwszy zdecydowano o przyznaniu nagrody Lidera Przedsiębiorczości, bazowano głównie na rzemieślnikach, którzy pracują na rynku lokalnym, teraz coraz więcej jest dużych przedsiębiorców:
Ciężka praca i jeszcze raz ciężka praca – Powiatowi Liderzy Przedsiębiorczości nie mają wątpliwości skąd bierze się sukces i nagrody:
– mówili: Marcin Władarz, Krzysztof Hibner, Ewelina Zelder i Paweł Grosman.
Powiatowi Liderzy Przedsiębiorczości 2014:
- Studio Reklamy Efekt S.C. Marcin Władarz, Krzysztof Hibner (Wodzisław Śl.)
- DAR.NET Dariusz Lyczko (Radlin)
- Michael Teresa Michalik (Rydułtowy)
- PPHU Meble Grosman Paweł Grosman (Pszów)
- Centrum Ogrodnicze I&L Iwona Adamczyk, Leszek Adamczyk (Olza, gm. Gorzyce)
- DIG Świtała Paweł Świtała (łaziska, gm. Godów)
- Joz-Mar Zakład Kamieniarski Józef Holona (Mszana, gm. Mszana)
- PHU Verona Weronika Cios (Lubomia, gm. Lubomia)
- Restauracja Pod Arkadami Tomasz Kwietniewski (Wodzisław Śl.)
Konkurs organizują: Cech Rzemieślników i Innych Przedsiębiorców, Miasto Wodzisław Śl., Miasto Radlin, Miasto Rydułtowy, Miasto Pszów, Gmina Gorzyce, Gmina Godów, Gmina Mszana, Gmina Lubomia.
Patronat: Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl.
Celem konkursu jest:
a) wspieranie rozwoju lokalnych firm poprzez promowanie przedsiębiorstw działających zgodnie z prawem i zasadami etyki oraz wyróżniających się jakością świadczonych usług, promowanie finalistów konkursu na rynkach regionalnych, krajowych i zagranicznych;
b) poprawianie wizerunku przedsiębiorstw, poprzez promowanie w środkach masowego przekazu firm, które rzetelnie, zgodnie z zasadami etyki, prowadzą działalność gospodarczą;
c) promocja etyki w działalności gospodarczej, rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorców z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami oraz społecznością, władzą lokalną oraz państwową;