Projekt „Być jak Ignacy”. Sztuczna inteligencja w rozumieniu uczniów z Rybnika
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12 w Rybniku realizuje już czwarty, ostatni etap ogólnopolskiego projektu o nazwie "Być jak Ignacy". Tym razem uczniowie podjęli się projektowania robotów, które miałyby ułatwić ludziom wykonywanie codziennych czynności.
Wśród prac uczniów znalazł się robot myjący naczynia, robiący zakupy, sprzątający w ogródku, czy wyprowadzający psa na spacer. Jedna z uczennic wymyśliła „lewitujący wózek”, który miałby pomóc niepełnosprawnym w pokonywaniu przeszkód, takich, jak np. schody. Wózek unosiłby się nad przeszkodami, dzięki tzw. „poduszce magnetycznej”.
Uczniowie zrobili model robota, który sprzątałby ze stołu, zmywałby naczynia i umieszczał je w szafkach. Tworzenie modeli robotów z kartonów było dla uczniów zabawą i okazją do współpracy po długim czasie nauki zdalnej. Uczniowie nauczyli się także trików filmowych oraz podstaw programowania.
Zobacz zdjęcia:
Czytaj także: